Återbesök hos fysion med goda resultat!

Igår var det återigen dags för Susanne på ProBonoK9 att titta på Sigge. 
Vi har ju rehabat sedan kraschen i Vårgårda i november och igår var det lite drygt 1,5 månad sedan Susanne tittade på honom sist. 
Vi har på den tiden försökt fysa efter bästa förmåga. Vädret satte käppar i hjulet lite då och då, men över lag tyckte jag att vi skött oss bra, och jag tycker mig även sett en markant skillnad på Sigge även om min magkänslan sa att något fortfarande inte var riktigt 100. 

Det visade sig att jag har en rätt bra magkänsla! Sigge fick mycket beröm för sin utveckling (jag tar åt mig lite av den äran). Ryggen har stabiliserats och han använder den på ett starkt och trevligt sätt. Även bakdelen använder han nu på ett trevligare sätt, men höger bak är lite svagare än vänster, och det var väl det min magkänsla hade reagerat på också. 
Susanne är förbenat duktig och det tog väl henne ungefär 2 sekunder att hitta roten till problemet, en muskel i midjan han var öm i och därför avlastade. Detta bidrog i sin tur till en spänning i vänster fram som också fick behandling. 
Utöver detta kändes Sigge fin i kroppen och har utvecklats massor på den här tiden! Precis som jag anat och hoppades på! Det blir liksom extra roligt när man får en avstämning på att slitet man lägger ner faktiskt ger resultat! Det gör också att viljan och motivationen att fortsätta med detta håller i sig!

Vi har nu fått ett justerat träningsschema så att uppbyggnaden kan fortsätta - bigger, faster, harder stronger, eller vad heter låten? ;)
Jag har också fått visat hur jag ska stretcha Sigge för att hjälpa hans midja. När hon förklarade hur jag skulle göra tänkte jag "det går Sigge aldrig med på, det kommer bli en sabla sprattlande" men när hon sedan visade låg Sigge som ett litet ljus! Det syntes på hela uttrycket på hunden att han tyckte det var fenomenalt skönt! Fina fina Sigge!

Jag är så oerhört tacksam för hjälpen jag fått med Sigge sedan kraschen! Susanne har gett mig så bra hjälp, men utan Sara Willéns vägledning däremellan hade jag ALDRIG fått så bra resultat som jag igår fick bekräftat! Med hjälp av Sara har jag hela tiden fått återkoppling på vad som hänt med Sigges kropp under rehab och kunnat justera min egen behandling av honom efter hennes upptäckter och direktiv. Det går inte i ord att beskriva hur lycklig och tacksam jag är för att Sara och Susanne tog mig under sina vingar! Fantastiska människor! Duktiga på det de gör, och fenomenalt trevliga! <3

Nu blir det mera fys för Sigge men from nu räknar jag det inte som rehab längre, utan prehab! Jag tänker också gå Fannys onlinekurs i hoppteknik som börjar i slutet på mars - sen jäklar ska vi ut och bara njuta av träning och tävlingar under resten av året, och våra liv! :D
Så.Himla.Pepp! :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0