Tror ni på ödet?

Idag känner jag att jag nog måste göra det! Det blir inte alltid som man tänkt sig, men det finns alltid en mening med det som sker, helt enkelt!
 
Som flera av er vet har jag länge suktat efter en viss kombination och velat ha en lillebror till Sigge från denna. Dock så var detta en oerhört populär kombination, så jag visste redan fråns start att konkurrensen var hård. Inte konstigt dock, en kanonuppfödare med en supertrevlig tik på alla sätt! Hanen var också fenomenal och det var många mer än jag som insåg detta!
 
Dock så ville inte ödet att just jag skulle ha någon valp denna gång. Det blev inte så många valpar, och endast två hanar, så idag kom samtalet att det dessvärre inte blev någon valp till mig. 
Pratade en stund med uppfödaren och det kändes bra - ett sånt samtal är liksom aldrig roligt för uppfödaren att göra, så man försöker ju hålla god min för egen del.
Det är många som kommer bli besvikna idag, inte bara jag, så hon har en tung dag framför sig. 
Dock fick jag ändå goda besked av henne så jag ser ljust på framtiden vad gäller valp!
 
När jag kom hem så slutade det som det alltid slutar med känslosamma LL - jag snorade och tjöt en skvätt i Fredriks famn. För även om det inte är katastrof så är det klart det är ledsamt. Konstigt vore det ju annars. Då hade jag ju inte vart så intresserad av kombinationen om det inte rört mig i ryggen. Jag har gått och trånat efter den sen i juni förra året, så det är en ganska lång tid som man väntat och hoppats.
 
Jag har dock fått annat, även om det inte blir någon valp! Jag har fått lära känna en fenomenal uppfödare som jag utan tvekan kommer hålla kontakten med - och vem vet vad som händer i framöver? Det är inte på något vis uteslutet att det kan bli en valp därifrån i framtiden. 
Dock blir det ingen nu, och jag kommer inte leta runt efter någon annan lämplig kull inom snar framtid. Det var denna eller ingen som gällde. 
 
Även om jag är ledsen idag tänker jag inte gräva ner mig - det är inte så att jag står utan hund i dagsläget! Jag har en gammal gubbe som är oförskämt pigg och jag har en Sigge som har massor kvar att ge så det är inte så att jag inte har någonstans att lägga mitt fokus!
 
 
Foto: Canine Rush

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0