Påskens mysiga dagar

Min plan att inte göra något öht under påsken blev ju som vanligt inte riktigt infriad, men både jag och grabbarna har haft en trevlig påsk hemma i Vartofta!
Långa promenader, trevligt sällskap och massa mys i trädgården bland annat!
 
I fredags var vi och tränade på min andra klubb - första utomhusträningen för året, strålande väder och torr och fin plan! En par fantastiska timmar med hundarna och mamma! Mamma assisterade med filmkameran, för jag har bestämt mig för att börja filma min träning mer! Att se sig själv köra är så jäkla nyttigt, jag behöver det verkligen! Jag tror att jag kan komma tillrätta med många saker om jag kan se dem på film och tänka tillbaka på träningen. Annars känner man av dem där och då, men tappar lite av analyseringen när man sedan kommer hem. 
 
Träningen var fenomenalt rolig och givande, men när jag tittar på filmen så ser jag mitt vanliga problem - pondus, tydlighet och fart var frånvarande. Skärpning på den! Men benen höll och hundarna var supernöjda, och det var ändå en härlig start på utomhussäsongen! :) Jag tänkte klippt ihop något, men kände mig inte alls bekväm med att visa omvärlden, så den här analysen håller jag för mig själv istället ;)
 
Fick även en möjlighet att ta tag i Sigges slarv i start. Två gånger tryckte han ifrån sisådär 3 meter från hindret - med följden att han kraschar in i det. Direkt läggande, och Rocky fick genast komma ut på planen och köra istället. Snopet Sigge! Han kopplade dock "straffet", och resterande starter funkade finemang! Även elefanter måste lyfta på benen!
 
Nu är jag taggad och laddad för en härlig utesäsong, med filmning och utveckling så det står härliga till! Välkommen vår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0