Upp som en sol, ner som en pannkaka

Igår körde vi agilitybana på BK. Jag hade egentligen tänkt att skippa detta, huvudet sprängde och jag var trött så jag  mådde illa. Det här med att vända rätt på dygnet och ta sig till skolan tog minsann på mig :P Jag tog mig iaf samman och åkte ut, och det gick super! Rocky gick som en klocka, jag var inte mer än lite vimsig och vi satte en rätt så stabil nolla med jättefin fart och attityd! Kändes super!
 
Packade upp slalomet som innan tagit upp mer eller mindre hela mitt baksäte, men det här med att köra slalom på annan plats var MYCKET konstigt sa Sigge - nu så nu har vi breddat allén lite igen för att få tillbaka knycken. Det började bli mörkt så jag bestämde att åka ut igen idag, vilket jag så också gjorde.
 
Vackert väder och ensam på klubben såg jag ingen anledning att ha hundarna kopplade, utan de fick springa runt och lattja lösa och värma sig själva medan jag strosade på vägen i egen takt - big mistake. Sigge fick för sig att dra in i kohagen och EXAKT samtidigt som jag ropar till på honom att gå därifrån får han världens stöt... Skriker som en stucken gris, springer i full fart med svansen mellan benen och blir så rädd att han tömde analsäckarna. Sen var det träningspasset förstört.
Började med Rocky när jag kom tillbaka och Sigge kunde inte brytt sig mindre. Vi var utom synhåll och han låg lugnt kvar på sin plats och brydde sig inte ett dugg.
Bytte hund och Sigge travade lite lojt vid sidan, han som annars studsar som en tok och nyper mig i armen och försöker tjuva tunnlar. Han ville INTE vara med. Seg som sirap, loj attityd, gjorde förvisso vad jag bad honom om men utan glädje och stuns, så vi la av och åkte hem istället. Det gjorde riktigt ont i mattehjärtat för det var så långt från Sigge som man bara kan komma. Som om han vore sjuk liksom.
 
På torsdag ska jag ge mig på det igen - ett riktigt boostpass med lätta grejer, ös och en jäkla massa pepp! För en golden utan glädje är ingen golden, iaf inte en golden som heter Sigge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0