Adventshoppet

I söndags var det dags för adventshoppet och jag hade anmält Sigge till nybörjarklassen. Kände att det räckte att koncentrera sig på en hund och dessutom så är jag ju som många av er vet skräckslagen för Valla och mina ben i kombination så ett lopp kändes alldeles lagom :P
 
Banan kändes rolig och jag mantrade att jag var supersnabb genom hela banvandringen. Under uppvärmningen kände jag att jag var nervös - inte bra! Jag andades, blundade och laddade. Nog blev det lite bättre men lite pirrig på fel sätt var jag allt när jag kopplade loss Sigge och skulle starta.
Sigge gick så fint så fint och jag är SÅ nöjd!

Min nervositet avspeglar sig i loppet och även om jag försökte mantra att jag skulle hinna överallt så ser ni att så inte är fallet. Det första blindbytet - VARFÖR gör jag det ens? Sigge försvinner i fjärran och det är inte konstigt, jag försöker ju göra bytet efter att han hoppat. Jag var så rädd att han skulle missa det hindret innan om jag inte höll i honom och blev då jättejättesen!
Andra blindbytet tänkte jag att det borde gå om jag skickar och sticker. Och det hade det gjort, OM jag hade skickat och stuckit :P Även här håller jag kvar, litar inte på att han ska ta hopphindret efter tunneln och fegar. Jag fattar dock inte det i stundens hetta och är helt säker på att jag har gjort mitt byte innan Sigge kommit ut. Ojojoj vilken miss :P Jag skrattar hysteriskt när jag tittar på filmen.
 
Nu låter det som jag gnäller som 17, men jag är nöjd med loppet med tanke på vart mina nerver var, och att vi aldrig vart på något som öht liknar en tävlingssituation såhär mycket förut! Exempelvis när han kommer ut från långa tunneln så ser man tydligt att han söker kontakt och väntar på mina direktiv. Efter den lilla rakan när jag inte gav så bra svängkommando och ropar (läs GALLSKRIKER) på honom så vänder han så sanden sprutar och viker upp så fint mot mig! När jag tabbar mitt blindbyte väntar han på mig, låter mig visa ordentligt och går i mål med en fantastisk attityd och en superglad matte! Jag längtar verkligen efter debuten och 2014 med allt vad det har att erbjuda oss!
 

Kommentarer
Postat av: Hedvig

Friskt vågat hälften vunnet! Det största steget är att våga göra de där bytena! Bra jobbat!!

Svar: Tack! Vad gullig du är Hedvig! :)
mittlivsomhund.blogg.se

2013-12-18 @ 06:57:22
URL: http://trolleboll.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0