Första dygnet med Sigge

Första dygnet är nu avklarat och har gått väldigt bra får jag säga!
Rocky tycker att det är en jobbig liten fjärt som kommit, men han var inte så sur som jag trodde.
Första natten gick bra och jag tyckte om Sigges respons. Sängen ska vi inte vara i så jag delade av golvet på min sida sängen så han fick vara där. Inte poppis att vara instängd men sedan somnade han. Väckte mig ungefär varje/varannan timme för att säkerställa att jag faktiskt var kvar och de sista gångerna på morgonen så somnade han om så fort jag stack ner handen till honom. Det bådar gott och jag märker redan att han förstått att jag är en människa man ska ha koll på :P

Några olyckor inne givetvis men han är en klipsk liten krabat och har redan lärt sig att om man säger hans namn och tar på sig skorna så sätter man sig vackert vid fötterna och väntar, för då får man gå ut och kissa och smaka på lite löv och gräs :P

Och namnet kan han riktigt, riktigt bra! Vilken hund på 8 veckor kan sitt namn? Inte många, men Sigge har faktiskt reagerat VARENDA gång! Vilka uppfödare jag har! Helt otroligt! Den tiden dom lagt på min hund är sanslös och jag kan inte få bättre förutsättningar!

Allt känns super och jag tror det kan bli riktigt bra, men både jag och F har märkt att Sigge är en klipsk individ som vi båda tror kan bli en riktigt odräglig pajas när han blir tonåring :D Så det blir mycket jobb, men resultatet kan nog bli mycket bra förutsatt att jag sköter mina kort rätt!
Även här har jag stort stöd från uppfödarna som står med öppna armar vid frågor och funderingar!
Om ni missat länken så kommer den här; http://vårglädjens.se/
Klickar man vidare till bloggen finns det massor med bilder och uppdateringar, och är man riktigt sugen finns det en hane kvar som iaf igår inte var tingad än!


Kommentarer
Postat av: Åsa o Lovis

Härligt! Kaia kunde faktiskt åxå sitt namn när hon kom. Praktiskt, men det innebar åxå att vi aldrig lärde henne "kom". Eftersom hon kom när man sa hennes namn... Fördelar och nackdelar med det såklart, det är tex svårt att berömma henne när hon ligger ner o väntar för om man säger "duktig Kaia" så kommer hon ;)



så ett tips är att lära hunden "kom" även om den kommer när man säger dens namn :D

2012-01-03 @ 09:02:24
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: LL

Smart Åsa! Det tänkte jag inte ens på! Men det ska jag definitivt ta med i beräkningen! Tack för tipset!

2012-01-03 @ 12:39:50
URL: http://mittlivsomhund.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fina ni är! :D Om bara rocky hade varit med hade det ju varit ett komplett familjefoto! :)

2012-01-10 @ 14:40:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0