Förnya garderoben

Som jag så ofta skämts och nämnt så går vi alldeles för lite i koppel så idag tog vi en riktigt "lång" koppelpromenad, som gick superbra! Dock så börjar hans lilla valphalsband se lite fånigt ut på honom och det lilla lilla snöret börjar bli lite för kort, så imorgon tänkte jag och F ta en sväng till Djur & Uteliv och köpa honom ett nytt. Är en trevlig butik med bra personal och lagom mycket folk så det känns som precis lagom miljöträning!

Just ja, häromkvällen mötte Sigge sin första katt. Givetvis runt ett hörn och båda två tvärstannade. Sigge morrade ända ner ifrån tårna och frågade mig vad SJUTTON det där var för en äcklig liten pryl. Jag fick kämpa lite för att locka bort honom så att kattstackarn vågade springa och gömma sig. DET var desto roligare! Den äckliga lilla saken RÖR sig sa Sigge och skulle sätta efter, men vände faktiskt (om än lite tveksamt) när jag ropade. Duktiga lilla råtta! :D

Nu ligger båda hundarna på varsin kudde i soffan och snarkar ikapp, mysigt värre!

Inatt går tiden ut på lägenheten och än så länge (peppar peppar) så är vi bland de fem främsta. Håll alla tummar som finns nu! Jag VILL HA den där rackarns lägenheten!


En av Sigges favoritplatser

Kommentarer
Postat av: Ida, Kezo och Pesto

Kul om bloggen funkar som inspiration =) Jag får idétorka ibland jag också men googlar runt eller frågar andra. Fördelen med att köpa valp ett år efter alla andra. haha



Jag har dubbel tur med Pestos dagmatte:

1. Hon går med honom i koppel dagligen då hon bor nära större bilväg

2. Hon har två katter

Perfekt träning! Jag är också usel på att använda koppel.. =)

2012-02-23 @ 22:08:53
URL: http://cronebäck.se
Postat av: emma och Loke

Gu va söt!

2012-03-02 @ 21:31:08
URL: http://emmaoloke.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0