Lydnadstävling och första försöket är det som räknas!

Idag har jag vidgat mina vyer och agerat skrivare på klubbens lydnadstävling! Det var väldigt roligt och givande, och det här med lydnad kanske inte är så skrämmande ändå? (hur många gånger har jag sagt så nu?) Att se ekipage i alla klasser var roligt som 17, även om det var lättare att ta till sig av det de i klass 1 höll på med - det är ju där jag ska harva om jag ska prova :P
Både SMHI och YR hade lovat uppehåll - de jäklarna! Ack så fel de hade, och stundtals vräkte regnet ner. Givetvis över klass 1-ekipagen... Oj så tappra de var när de kämpade på! Mycket duktiga!
 
Grabbarna fick följa med ut och sitta i bilen under lydnadstävlingen, för efteråt var tanken att köra klass 1-bana som vi gjort några gånger. Sigge var mer än lovligt taggad när jag tog ut dem ur bilen, och jag visste att han skulle vara lika speedad som på tävling! YES! Det är ju precis det här vi behöver träna på! 
Och första varvet, se på faan - vi satte det :D
Det kändes lite yvigt och lite flygigt, men vi satte det! Inga rivningar och vi skötte oss båda två! 
Resterande varven innehöll dock både rivningar, slarv och skrik-och-panik, men visst är det väl första varvet som räknas? Det är det ju alltid på tävling, så varför inte på tävling? :P
Jag slarvar lite på balansen dock. I mitt huvud släppte jag honom på släppkommando, men han går innan... Detta får jag sota för direkt varvet efter när han flyger av utan en tillstymmelse till stopp :P Somliga straffas på en gång, matte får INTE slarva!
 
Vi vände på banan, och det var svårt som fasen - funkade inte alls som jag tänkte, MEN... Jag känner förvandlingen! Något håller på att hända, framförallt med mig, och träningen ger verkligen resultat och jag känner detta resultat liksom pysa ut ur kroppen varenda gång vi tränar för att liksom peppa mig att jag är på rätt väg och att jag är så på gång som jag känner inombords. Resan är lång och kantad med spännande saker, men vi rör oss uppåt, uppåt, uppåt! Sakta men säkert! Mycket att lära, men mycket lär vi oss hela tiden! Älskade guldklimp!
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Har inga bågar som passar på de pinnarna som är i min kanal, därav inga bågar :) Men jag hoppas det hinner komma bågar till klubben innan jag åker iväg på semester så jag hinner testa med det.

2015-05-16 @ 12:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0