Söndagsträning och pepp inför tävling!

Idag valde jag att åka på ridhusträningen, även om samvetet sa åt mig att jag borde vara hemma och ägna mig åt exjobbet - men visst måste man väl få unna sig att släppa det ibland va? :P
 
Idag ar ju mer eller mindre genrep för nästa veckas debut i agilityklass, och för första gången så kändes det helt genuint härligt att träna 2o2o. Jag har ju hela tiden intalat mig att det är roligt - men vad magen säger går liksom inte att förneka. Men som sagt - idag så kändes det liksom sådär härligt och roligt som det SKA kännas, och valet av 2o2o kändes också rätt! Det finns tonvis med saker att träna på för att få till riktigt BRA 2o2o, men med tanke på att vi tränar en gång i veckan på en riktig balans, och resten i vardagsrummet, så tycker jag att han fort har lärt sig vad det är han ska göra, och mina sömnlösa nätter är förbi!
 
 
Jag tycker personligen att för att vara lågsäsong och kunnat träna så lite så går det faktiskt bra! Han är fortfarande lite tvekande och han kommer få lära sig att ge lite mer på vägen ner - men det här känns ändå väldigt bra inför att känna på balansen i tävlingssammanhang! Rom byggdes inte på en dag och jag väntar nu bara på våren :P
 
Något annat som känns bra är att mina skinkor efter ridhusträning värker! Det innebär att jag faktiskt vågar trycka på! Benen håller sig hyfsat i schack och så länge jag stretchar och masserar så verkar de *peppar peppar* hålla! Jag njuter för varje pass som funkar :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0