Sen träning med härlig känsla!

Ikväll var det så dags för en sån där vansinnesträning i Valla! Vi hade tillgång till ridhuset först 21.45, och kontaktfält var det som stod på schemat. 

A-hindret är ju ingen jäkel som orkar släpa men gungan och balansen åkte fram. Balansen har vi inte sett sedan mitt sentimentala adjö till runningen och gungan har ju liksom hamnat lite i skymundan för den träningen så jag hade inga större förväntningar på passet. Påminde om vad gungan var för något och Sigge tyckte det var ASlajbans! Körde som en tok och efter ett par rep såg det riktigt trevligt ut! Körde bara ett hinder innan men det fungerade fint, och han verkade minnas bra hur den fungerar och vad som förväntas av honom.

Sen var det då dags för balansen. Han har kört running på balansen månad ut och månad in sen i juni så jag hade absolut inga förhoppningar utan mer en förväntning att Sigge skulle stå som ett levande frågetecken och undra vad jag hittade på för dumheter. Icke! 
Jag måste lära mig att min hund är med på noterna och han tänker och generaliserar så det knakar! 
Det gick inte så fort, men det var tungan rätt i mun och ner i position gång på gång på gång!
Givetvis baklängeskedjade vi, så vi var mest på nedfarten och lekte, MEN - han förstod direkt vad jag var ute efter! Guldhund!

Blev peppad att prova hela balansen, så vi joggade över (vill faktiskt för tillfället inte ha några tokrunning-flashbacks så det kändes som en bra grej) och han liksom sätter det!
 
Det här känns faktiskt fortfarande helt ok! Det är inte samma eufori som med runningen, men när man ser på sin älskade kompis som tänker så det knakar och skiner som en sol för att han märker att jag tycker han är grym - nej då är det tamejtusan omöjligt att inte tycka att även 2-2 är rätt rolig träning :D <3
Och lätt värt att vara hemma först 23.30 och veta att imorgon inte är en dag för varken sovmorgon eller lat helgdag :P Gör om det anytime! :D
 
Man blir trött av att träna och tänka så det knakar <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0