Lata lediga dagar

Livet i Vartofta är som livet på en pinne! Vi trivs bra här både jag och hundarna! Promenader, slöa dagar, träning och bara chillar. Ja, jullov helt enkelt! Sigge och jag har ett bra gärde här utanför så vi har grundtränat en lite jaktapportering här också. Går stadigt framåt, men det känns som en evig väg till någon form av resultat. Skam den som ger sig, och när jag började så sent får jag ju helt enkelt skylla mig själv antar jag! Närsöket är riktigt roligt nu, han jobbar SÅ fint med näsan, och inte hetsigt så det känns riktigt bra, även om han fått en hangup nu och aaaaaldrig har hört signalen förut - vad menar matte? :P Har tränat lite kontaktfält också, men att slänga upp en hel jäkla balans i trädgården när det är vinter har vi inte gjort, så det är lång väg kvar även där. Har använt en gammal nedfartsbräda och det märks ju att vi tränat en del running, för han vill väldigt gärna springa - och har sprungit jävligt fint får jag säga! Får se om det blir ett nytt försök med MM framöver, just nu känner jag nej men jag saknar ändå runningen och euforin när det sitter! På lördag är det årets första tävling för Sigge. Med tanke på att vi inte tränat något seriöst sen oktober har jag noll och inga förväntningar på prestation, och iom att jag tränar om kontaktfälten och han inte sett en gunga på 100 år tror jag att jag stryker mig i agilityklassen och bara leker i hoppklasserna. Vet inte vad som ligger färskt i huvudet och att få en flygande gunga och kanske en rädd hund är inget som jag har någon lust med! Hoppklasserna ska vi bara ösa på i, det går som det går, utan träning kan man inte ha några förväntningar - mer än att vi ska vara som vi är på banan, galna och glada :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0