Ta tjuren vid hornen

Igår tog jag mitt pick och pack och åkte ut till BK för att än en gång ge mig på balansen på fullhöjd. Nu hade vi ändå kört fullhöjd även hemma, så trots rätt få träningspass kände jag mig ändå mkt mer förberedd! Line var dessutom med och bytte av mamma som bollkastare, för att fortsätta med det även som hemma. Mätte balansen på klubben och den var faktiskt lägre än min - 1,20 m, men även kortare, nämligen 3,75 m jämfört med min på 3,80. Detta ger en skillnad på 15 cm vilket jag kände inte borde påverka nämnvärt utan han borde i teorin kunna träffa rätt så fint även på denna bom.
I teorin alltså...
I praktiken fick vi en klockren träff och 8 missar :P
Men det är guld att filma för det ögat inte hinner se i full fart syns så väl när man drar ner hastigheten och analyserar. Han tar två tredjedelar av bommen på samma sätt som min hemma, vilket gör att han borde få in klockrena bakbensträffar, men när han kommer till nerfarten så kortar han upp sig och hoppar istället.
Jag tog dock fasta på Josefins och Lydias råd att våga låta hunden göra fel, och jag räknar iskallt med att det kommer ge resultat snart. För träffarna är nästan där, jag är inte ens stressad. Får jag bara honom att länga på nerfarten så är vi liksom i hamn igen!
Tävling känns inte längre så avlägset...
 
Efter detta lite nedslående runningpass satte vi upp en slalomövning som vi båda tyckte verkade lite kluriga, men OJ vilken bra träning vi fick till! Alla tre hundarna gick som klockor och även om det inte på något vis var perfektion så kändes det som vi hade flyt och det var en riktigt rolig träning som gav en bra eftersmak!
Duktiga hundar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0