Årets sista tävling

Igår var det så dags för årets sista tävling - agility i Axvalla körhall. Båda hundarna skulle springa, och klass 2 var först ut för dagen. Allra först var agilityklassen och den kändes absolut överkomlig för oss, men den passagen som jag tyckte kändes lite klurig blev också den som medförde disk så jag gjorde det svårare för oss än jag behövde. Rocky hade innan rivit två hinder och då tappade jag nog koncentrationen så det var därför jag tabbade mig.
Hoppklassen kändes mer i vår stil och den flöt på fint. Jag ropade dock för tidigt på honom i ett byte så han tappade rumpan och rev en bom. Detta medförde en 12:e placering, men även utan riven bom hade vi blivit utan pinne. Det är helt klart svårare för gamlingen i klass 2, men nog fasen ska vi kunna få till det innan han går i pension :)
 
 
Eftersom Sigge inte kör agilityklass än (jag måste verkligen få till det här snart, vi börjar båda tröttna på att bara köra ett lopp på tävling :P ) så blev det en väääldigt lång väntan innan han fick köra. Sigge hade sedan länge tröttnat men när han sedan förstod att det äntligen var hans tur så var han HELT galen! Han var tillochmed lite bångstyrig och het när jag skulle sätta honom i starten, så jag tänkte att det här kan bli hursomhelst! Gav mig 17 på att jag skulle klara upp en het, galen golden och jag tyckte ändå jag gjorde det bra! 
Dessvärre störde jag honom med ett rungande "BRA" när han satte den för oss lite kluriga slalomingången, och då ploppade han visst ur :P Vi gick på igen och sen öste vi på. Han gick så fint så fint och känslan när vi gick i mål var jättebra! Bra resultat syns inte alltid på pappret, men det räckte ändå till en 8:e plats :) 
Det jag egentligen är mest nöjd med är att jag trots att vi gjort fel faktiskt inte la av, utan fortsatte köra loppet med attityd och känsla! För ibland är det svårt - det ser man hos många förare! När loppet är kört så slutar man springa, man slutar handla och hunden fattar noll. 

 
Nu är tävlingssäsongen över för oss, men jag är så jäkla nöjd! Sigge har gjort 10 tävlingar och utvecklats så fint, han har pinnar nog för tvåan i hoppklass, och Rocky har två vinster med sig i bagaget och är uppflyttad i både agility- och hoppklass! En bra säsong helt enkelt :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0