Lise-Lotte & Sigge <3 slalom

Det är helt galet vad jag har börjat gilla slalom! Det är ett fantastiskt roligt hinder och vilka utvecklingsmöjligheter!
Att tillbringa jullovet hos mor och far gör att träningsmöjligheterna ökar, särskilt nu i frånvaro av vintern!
 
Har öppnat kanalen till sista hålet igen, för jag insåg att jag backat i mina utmaningar och inte utvecklats. Dock känner jag att med lite öppen kanal blir det mindre jobbigt för Sigge och vi kan träna lite mer. 
Idag låg fokus på krångliga vinklar och Sigge fixade galant att vi stod vid ena änden men jag ville att han skulle ta slalomet från andra änden långt bort. Att springa förbi hela slalomet och suga in i rätt ingång, det är en fröjd att se! Sigge är en stjärna! 
Framförbyte, bakombyte, blindbyte och att kuta ifrån honom i sidled funkar också finemang! Det enda han tycker är lite för skumt i dagsläget är om jag byter riktning innan han har sett den kastade bollen, men det är ändå kanske lite väl överkurs, eller?
 
Planen är att fortsätta med dessa mer eller mindre svåra utmaningar så länge vi är kvar här, och sen i Linköping fortsätter operation plocka bågar. Kommer nog bli väldigt bra det här! Måste dock lägga in att belöna från handen oftare och börja lägga in fler hinder före och efter så vi inte fastnar i att belöningen måste komma när slalomet är genomfört - för det är inte så förtvivlat ofta man kan räkna med att slalom är sista hindret varken på tävling eller träning :P
 
Även Rocky har faktiskt fått jobba lite med dessa svårigheter, och det fick han göra även i höstas. Jag måste säga att jag ÄLSKAR kanalarbetet för jag upplever att Rocky har blivit snabbare av att få träna på detta sätt, och han är också mer säker på slalom idag än innan. Man lär så länge man lever och även gamla gubbar utvecklas hälsar Rocky!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0