En fantastisk helg!

"Du är grym på att vara glad LL"

Den kommentaren fick jag av min underbara vän Ida idag, och den värmde verkligen, för det är en komplimang jag verkligen kan sträcka på mig för och säga att ja - det är jag faktiskt!
Denna helgen har bestått av flera lyckopiller och att nästan få kramp i ansiktet för att man flinar så fånigt hela tiden är faktiskt jäkligt najs!
 
Denna veckan har bestått av plugg, plugg och plugg och igår var det dags för tenta. Tenta efter att ha sovit 1,5 timme.. Men det kan ha gått bra ändå :P
Försökte sova när jag kom hem men det gick inte det heller. Blev nervös för hur 17 det skulle gå att tävla med Rocky utan sömn men det visade sig gå jäkligt bra :)
 
Innan tävlingen tog jag och Sigge en liten ensampromenad, och hittade en mössa någon tappat som Sigge bara var TVUNGEN att ha med sig. Vi utnyttjade detta med att faktiskt köra lite apportering. Kastade den och vände bort honom flera gånger utan minsta ljudande så det var en succé! Fler mössor åt folket ;)
 
Rocky och jag var lite sena till tävlingen men inte FÖR sena utan hann med att värma upp ordentligt. Jag var först ut i agilityklassen vilket jag trodde skulle kännas jobbigt, men det gjorde det faktiskt inte :)
Rocky kändes SÅ fin och det flöt på SÅ bra, och för en sekund trodde jag att vi hade vår sista nolla, om det inte var för att jag hörde speakern säga något om fem fel. Va? Vi rev ju inget?
...Just ja, balansen har även kontaktfält på uppfarten. Skräp också!
Men det gjorde faktiskt inte så mkt! Rocky kändes fantastiskt följsam, fräsch och glad och jag var ändå på topp och taggad för hopploppet!
 
Hopploppet startade vi någonstans i mitten och det passar mig bättre, även om det inte var hemskt att starta först (vilket jag en sekund var lite orolig för). På banvandringen var jag bekymrad för jag var rädd att jag skulle placera mig dumt och störa honom så att bommarna skulle flyga, men när jag gick av sa jag till mig själv att det går, och det är öht inget bekymmer! Provade även något nytt den banvandringen för det var så satans trångt vid det krångliga partiet (det var nämligen inte bara jag som tyckte det verkade lite knöligt :P). Jag ställde mig själv på en punkt som inte störde någon annan, och visualiserade banan i huvudet samtidigt som jag sneglade på den, gjorde bytena och rörelserna där jag ville ha dem och i klass ett funkade detta ypperligt!
När det var dags att köra så visade sig passagen gå bättre än jag trodde (intalade mig inte tillräckligt uppenbarligen) så jag blev paff och kom av mig. Rocky körde på själv och disken var ett faktum. Jag försökte hitta ett flyt på en gång och köra ut ändå, så att inte Rocky skulle fatta alltför mkt att jag tabbat mig, och trots disken var jag jättenöjd!

Rocky går så fint nu och visar varje gång att även om han börjar bli gubbe så kan pensionen hålla sig långt borta - vi har fortfarande saker att hämta! Och Rocky är en fantastisk varelse att köra med, för han är som absolut gladast och härligast på agilitybanan och även om vi bråkar och surar på varandra ibland såhär på gamla dagar så är vi absolut på samma plats när vi kliver in på plan, och där är vi verkligen ett glatt team! Jag älskar den där grabben!
 
 
Eftersom Rocky tävlade igår fick Sigge åka själv på ridhusträningen idag, vilket passade honom utmärkt!
Och som den hunden går! Han må vara en elefant, men vilket elefant!! Han svänger fantastiskt fint, är följsam så jag blir tårögd och har en attityd som gör att jag omöjligt kan vara annat än sprudlande glad! Även idag rymde herrn till slalomet det första han gjorde och vägrade lyssna när jag ropade för "jag ska bara, matte!". Jag har inte hjärta att skälla på grabben, för att rymma till slalomet är verkligen ett lyxproblem! Tre bågar plockade vi idag och det var piece of kaka hälsar Sigge! Fantastiska lilla knashund!
Vi ställde även upp sekvensen från tävlingen igår som jag tabbade med Rocky, och jag tänkte faktiskt på hur jag hade reagerat om jag kört samma tävling med Sigge - PANIK! Det hade jag aaaaaaldrig klarat! Tur var väl att vi provade den idag, för den satt som ett smäck på första försöket och egot fick sig en rejäl boost! Vi kan ju! Vi börjar också teama ihop oss även om vi har en bra bit kvar till min och Rockys klass, men nog 17 är vi klara att starta nu! Det ska bli så himla kul!
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa o toktassarna

Ja varför startade ni inte i lördags??

Svar: Hihi! Man får visst inte ha bågar på tävling och alla är inte borttagna än så vi får vänta liiiite till :P
mittlivsomhund.blogg.se

2014-01-20 @ 11:11:23
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: Line

Så himla fina lopp och helt rätt att du bara körde på i hoppklassen. grymt snyggt och shit happens :P

Tack för sällskap, alltid lika kul att vara på tävling med dig <3

Svar: Haha ja den attityden är helt rätt :D
Säger detsamma, du är underbar att vara på tävling med! Vi kommer äga i vår <3
mittlivsomhund.blogg.se

2014-01-20 @ 11:26:04
URL: http://tokhundarna.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0