Slalom utan bågar och kurs för Jenny Damm

I söndags var det som vanligt dags för ridhusträning och både jag och grabbarna var som vanligt taggade! 
Det blir så knasigt när man är borta på veckorna, inget hinns med och det blir alldeles för lite träning! Dock är detta sista kvällen här, och sedan får jag tillbaka ett mer normalt liv i Linköping :)
 
I söndags hamnade jag i egen grupp så det var bara jag och grabbarna, vilket ledde till en jäkla massa spring och fantastiskt mkt roligt!
 
Slalomet är som vanligt det hinder som gör mig lite extra upphetsad, och i söndags var så häftigt att jag faktiskt skrek mer än vanligt när vi sprang runt och belönade oss efteråt :P
Rocky hade kört och inga slalombågar var neddragna till Sigge. När det var hans tur släppte jag ut honom ur buren innan jag hade dragit ner bågarna och slalomet såg alltså ut som ett slalom utan hjälpmedel. 
Sigge rymmer
"Fasen, det sitter ju inga bågar på! Det här kommer aldrig gå!" tänkte jag, men nyfikenheten gjorde att jag faktiskt itne kallade tillbaka honom..
(Ja, Sigge rymmer fortfarande till slalom, och jag säger fortfarande inte till honom eftersom jag verkligen njuter av detta lyxproblem!)
Sigge kommer med sned ansats, rundar första pinnen och sätter alltså ingången klockrent - i relativt hög fart!
Redan här kom rysningen på ryggen, för jag trodde nog att det skulle bli lite tokigt redan här.
Sigge fortsätter, även han lite förvånad - vart är bågarna? Farten sänks men han tar sig trevande (för att vara Sigge) framåt en port i taget, helt korrekt.
När halva slalomet är taget inser jag att fasen - han sätter nog det här! ...och inser att jag måste börja springa för att hinna belöna honom. Sätter av som en kanonkula och när han kommer ur sista porten med ett perfekt genomfört slalom utan bågar skriker jag så det hörs till Norrköping och succén var ett faktum! En låååååång belöning där vi tillsammans sprang hysteriskt runt i ridhuset och lekte med bollen följde, OJ så skoj vi hade!
 
Jaja, det här är väl ingen stor grej din fåntratt!
Nej, för andra kanske det inte är det - men för mig är det! Sigge har haft som minst fem bågar på, men klarar ändå att sätta det utan en enda båge, det steget tycker iaf jag är rätt massivt!
Dessutom har jag gått från en hund som tycker slalom är det tråkigaste, besvärligaste och mest frustrerande hindret till en hund som jag faktiskt lyckats bygga ett värde för detta hinder, och där vi båda tycker att det är fantastiskt roligt! För jag tyckte inte heller om slalom innan.
Detta är ett tecken på att jag gjort ett bra jobb, och elefantslalom på tävling kommer inte vara ett orosmoment utan en fröjd för ögat och ett hinder jag ser fram emot! Hurra :D
 
Ett annat hurra är att jag och Sigge ska på kurs för Jenny Damm i juni! Fattar ni - Jenny Damm!
Inte heller detta är en Så stor grej för många, men föga förvånande så är det det för mig!
Jag tycker det är jäkligt läskigt att gå kurs för duktiga förare över lag - vad fasen har lilla jag att komma med? Helikoptern som inte kan placera sig och inte kan springa!
Men jag känner inte riktigt så längre, och nu ser jag bara fram emot detta - jättemycket!
Varför väljer man då att gå för Jenny när varken jag eller Sigge har kommit så långt då? 
Jo, det är rätt enkelt - för att vi ska få redskap att utvecklas och tips på att inte fastna kring negativa saker som sätter käppar i hjulet för oss! 
För jag är fortfarande en väldigt grön förare som inte kan så mkt, och nu känns det på tiden att ändra på detta och köra så det ryker!
- Det var det här med tankarna kring att 2014 ta sig utanför sin comfortzone, slå sig själv på bröstet och faktiskt vara offensiv. Kursen för Jenny får symbolisera alla dessa tre, och jag är glad och förväntansfull som 17!
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa o toktassarna

Förstår precis din känsla, jag har på film första gången Kaia skickas på ett slalom utan bågar: http://toktassarna.wordpress.com/2012/05/20/kolla-slalom/

Svar: Fina fina Kaia! Älska allé + bågar! :D
mittlivsomhund.blogg.se

2014-02-14 @ 08:26:41
URL: http://www.toktassarna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0