En ordentlig årsresumé 2014

Häromdagen skrev jag ju hur 2014 gått rent resultatmässigt i agilityn, men det är ju inte det enda som hänt och inte det enda värt att skriva om. När  man går igenom månad för månad så inser man att det faktiskt hinner hända en hel himla massa på ett år!
 
Januari
 
Första januari fick jag veta att jag i en tävling vunnit en plats på sommarens apporteringskurs via apportering för vardag och fest! Lyckan var total!
Rocky tävlar rosettjakten och missar sista agilitypinnen med en uppfart. 
Sigge går som en klocka på ridhusträningarna och längtan till debut bara växer. 
 
 
Februari
 
Jag bor på Kolmården och är tvingad att vara ifrån hundarna hela veckorna vilket gör mig på väldigt dåligt humör, tiden rinner iväg och livet känns inte som vanligt.
Sigge smiter till ett slalom helt utan bågar och sätter det så sanden yr, euforin är total!
Jag är funktionär på rosettjakten och inser vilken typ av tävlingsförare jag vill vara, och vad jag anser vara osportsligt beteende. 
 
 
Mars
 
Kör en inoff nybisklass med Sigge i Åtvidaberg, och får en vinst och en andraplats med mig hem, bästa möjliga uppladdning inför kommande debuten!
I slutet på månaden åker jag och Line till Värnamo, Rocky får en rivning med sig i varje lopp och Sigge debuterar. Sigges debut vart disk redan på första hindret då han på något vis lyckas hoppa mellan hinderstöd och tidtagning, och debuten kände mest konstig. 
 
 
April
 
Träningstävlar flera gånger med fina vänner på klubben, kör en del apportering och även Hattagility för att fira Johannas födelsedag stod på schemat den här månaden.
Jag och Line åker till Nacka och tävlar och jag var på en helt annan planet än Rocky och sjabblade bort mig överallt. Sigge gick fint och satte slalom kanoners!
 
 
Maj
 
Rocky fyller 9 år och det firas med såväl apportering, agility och bad!
Vi tävlar i Jönköping där Rocky tar en hoppinne och kommer på 12:e plats av 90 ekipage. Sigge och jag var inte samkörda och jag kände mig som världens sämsta förare flera gånger denna månaden. Självkänsledipp helt enkelt. 
Månaden avslutar dock fenomenalt när Rocky i Vänersborg går som en klocka och VINNER hoppklassen! Tårarna sprutade och jag var SÅ glad!
 
 
 
Juni
 
Jobbar och sliter på Sommarlands camping. Försöker hinna med lite träning och tävlar i Tranås med båda hundarna. Sigge tar där sina två första pinnar - en vinst och en andraplacering.
Knyter nya kontakter i form av uppfödare och går kurs hos Jenny Damm.
Bygger min egen höj- och sänkbara balans att ställa i trädgården, börjar på allvar ta tag i runningen!
 
 
Juli
 
Åker på apporteringsläger med Sigge, träffar fantastiskt fina nya människor och insuper så mkt bra träning att jag är helt slut i flera dagar efteråt :P
Fortsätter med runningen och kämpar och höjer. 
 
 
Augusti
 
Skriver inte ett enda blogginlägg på hela augusti, bloggen har total torka! Jobbar mkt, börjar masterarbetet på allvar och har fullt upp hela månaden!
Tävlar i Oskarshamn där Rocky tar en tredjeplats och sista pinnen i agilityklass - jag tjuter som vanligt :P
 
 
September
 
Tävlar i Tidaholm och Rocky smäller till med ännu en vinst - den här gången bölar jag inte, men är väldigt chockad! Tänk att den där gubben har så mkt att ge än!
Runningen i Linköping går skit så jag åker i total vansinnesfrustration hem till Vartofta och smäckar upp balansen till fullhöjd på fem dagar. Sigge går som tåget och jag ryser när jag tränar honom.
Båda hundarna går alltså som klockor och när jag inte gör beteendeexperiment på labradorer så njuter jag mest av livet!
 
 
Oktober

Runningen vänder och börjar gå sämre och sämre. Tävlar i Vårgårda och båda hundarna går kalasfint! Rocky gör sina sista starter i klass 1, men utan resultat. 
Tävlar KM och Rocky vinner seniorklassen! Sigge är sur, för han fick inte vara med :P
Börjar massagekurs för hundar för att få lite mer kött på benen angående fysiken på mina hjärtan!
 
 
November

Sigge fyskollas efter en tids grubblande att något kan vara på tok. Inget allvarligt men han är lite stel och öm runt skulderbladen och ska mjukas upp. Får träningsprogram för att stärka honom under vintern. Köper också en novafon, både för hundarnas skull, och för mina vaders :P
Kollar på elitlydnad i Göteborg, får se världens läckraste hane och tänker att lydnad är kanske inte så dumt ändå?
Tävlar i Vårgårda igen - Sigge kommer tvåa av 70 hundar och Rocky debuterar klass 2. Rocky kommer sexa i hopploppet och missar pinnplats med några 100-delar. Kalasfin debut!
Tävlar även i Axvall, med en väldigt bra känsla! Känns som jag avslutar säsongen som en bättre tävlingsförare än innan!
 
 
December

Börjar månaden med att inse mina begränsningar och bestämmer mig för att lägga ner runningen, iaf tillfälligt, då den träningen bara gått sämre och sämre och fått mig att må sämre än vad som är sunt. Börjar fundera på en vettig plan B. 
Sigge blir förkyld, får förhudsinflammation och Rocky får ögoninflammation så detta var en väldigt lugn månad utan vidare varken promenader eller träning. 
Avslutar året i Vartofta och aktivitetsnivån har kunnat ökas igen!
 
 
Ett händelserikt år med många nya erfarenheter och tankar! Även om det inte riktigt gått som jag velat på alla plan så har det vart ett grymt utvecklingsår, och det syns på mina prestationer att jag börjar gå åt det hållet jag vill vara som människa och hundförare! Vad gäller mig som tävlingsmänniska finns mer att hämta men även här har 2014 visat att jag är på väg åt helt rätt håll!
Om 2014 var ett jäkligt bra år så satsar jag på att 2015 ska bli fenomenalt! Om inte annat ska jag försöka hålla liv i bloggen mer - för det ÄR roligt att ha sen! 
Gott nytt år på er alla!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Vilket händelserikt år du har haft. :-)

Svar: Ja när man tittar på det såhär så händer det ju faktiskt grejer hela tiden :D Även om det ibland känns som man inte gör tillräckligt :P
mittlivsomhund.blogg.se

2015-01-01 @ 09:38:48
URL: http://baraomfiasflock.wordpress.com
Postat av: emmalokeovilja

VIlket roligt år ni haft och vad duktiga ni är! :D Grattis till era framgångar!
Ja vi kanske syns där ute på planen någon dag. Vi får väl se när jag får tummen ur till den här agilityn. haha. Inga bra kontaktfält ännu på henne o tränar för dåligt på de. haha.
Vart bor ni egentligen? :)

Svar: Tack snälla du!Jag och Sigge är också igång och tränar om kontaktfälten nu när vi inte fick till runningen, men det är rolig träning så jag tror det kommer gå galant för oss båda ;)
Jag bor i Linköping under terminerna men när jag har lov åker jag hem till Västergötland och bor hos mamma och pappa utanför Falköping. Har fått för mig att vi inte bor SÅ långt från varandra då, eller har jag drömt det?
mittlivsomhund.blogg.se

2015-01-01 @ 13:28:06
URL: http://emmaoloke.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0