Massage och agility tävlingskurs - del 2

Att börja dagen med massage var såhär i efterhand kanske inte mitt smartaste val. För er som tror att massage är något som är skönt och lite mysigt, släng er i väggen!
Om man får massage på problemområden så är det bannemej inte någon njutning, det är ett som är klart!
Jag låg på britsen och svettades, och tårarna rann. Inte så att jag grät, men kroppen reagerade. Jag kämpade hårt för att inte sparka massören i magen, och när han frågade mig något var det enda jag fick fram plågsamma stönanden. Jag fick dock beröm för att jag härdade ut så bra, och jag tänker idag slå mig på bröstet och känna mig som värsta hårdingen! Vaderna gör ont när man tittar på dem nu, men jag vet så väl att om två dagar så kommer känslan vara SÅ befriande! Om en vecka är det dags igen haha!
 
Idag var det så även dags för andra instruktörsledda tillfället på tävlingskursen, och visst 17 var jag nervös när jag åkte dit. Jag får ju egentligen inte springa agility. Att under uppvärmningsrundan möta Marie gjorde INTE saken bättre :P Jag skämdes lite, även om jag vet att det enbart är mig själv jag biter i foten om jag inte sköter mig. Hon vet nog hur det är, hötte med näven och sa att jag minsann fick leva lugnt och inte springa för hårt - så nog har hon koll på mig alltid :P
Och - jag skötte mig faktiskt! Pratade med Lydia som la upp övningen på ett superbt sätt så att jag och Sigge fick ut något av dagen utan att jag tog ut mig, och jag har varken ont eller tränade för länge! Seger!
 
Vi fortsatte att jobba på mina otajmade blindbyten och att kunna hantera 32 kg elefant som försöker svänga. Lydia ser direkt vad som är galet och hjälpen man får är underbar!

Dagens stora uppenbarelse som jag måste ha med mig JÄMT hädanefter är att jag tänker HELT GALET när det gäller Sigge!
Han blir lätt yvig, vilket jag försökt parera genom att sakta in lite tidigare/inte springa på hela vägen. Pratade med Lydia om detta, och hon har tänkt SÅ mkt längre än vad jag har! En hund som lätt flyter iväg och blir stor i rörelserna kan man inte vänta in - jag måste ju vara DÄR! Om jag är där på plats istället för att bromsa in kan jag hjälpa honom på plats, och han blir inte lika yvig! Och det är ju helt rätt! Detta ska jag sova på inatt, och planerna för sommaren tar sakta men säkert form! Det kommer blir så kul det här! :D
 
Dessutom visar Sigge varenda pass att elefanter faktiskt kan svänga alldeles ypperligt, vilket jag inte förstått och plockar honom alldeles för tidigt! Han är egentligen väldigt fin och följsam att köra om man jämför med Rocky som är mer bestämd och kör sitt om jag är otydlig, så förvaltar jag detta tror jag han kan bli en riktigt rolig hund på agilitybanan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0