Genrep inför tävlingen

Att vara student har sina fördelar. En av dem är att man kan hyra ridhuset på förmiddagarna, vilket vi idag gjorde. Ett genrep inför Askersund på lördag var planen och ända sedan träningen i fredags hade jag laddat för denna förmiddag och mentalt intalat mig själv vad jag behövde göra för att få till träningen som jag ville ha den.
Förkylningen har haft mig i ett järngrepp och jag var inte riktigt hundra idag heller. Att ridhuset dessutom var nyharvat och underlaget SUPERTUNGT gjorde inte saken bättre, andas var dagens största svårighet!
 
På grund av att underlaget var så vansinnigt tungt valde jag att faktiskt köra på medium idag. Jag hoppas att detta inte var ett dåligt val så att Rocky glömmer att lyfta på fötterna på lördag, men jag ville inte köra slut på honom idag!
 
Vi körde två banvarianter, båda hoppbanor. Första repetitionen var jag som vanligt ringrostig och trots alla saker jag intalat mig att jag skulle sköta, så fick vi några missar - av precis samma anledningar som alltid... Jag är lite för otydlig, lite för flaxig och är inte inne i loppet till 100 % hela vägen.
Vi valde att köra ett varv till, och se på 17 - vi nollade! Detta var riktigt roligt men inte lika häftigt som det kunde vart eftersom vi körde banan en övningsgång, så kan man ju inte göra på tävling!
 
Vi modifierade sedan banan och körde en annan variant, och hör och häpna - jag och Rocky nollade IGEN! Denna gång UTAN att öva ett varv ;) Visserligen hade även detta varv förbättringspotential och jag ställde till det i slutet, MEN vi nollade ändå!
 
Detta är något som liksom aldrig händer, varken på träning eller på tävling så för mig är detta väldigt stort!
Jag väljer att ta det som ett bevis på att jag faktiskt ändå utvecklats något och att allt mitt funderande och analyserande ändå ger NÅGOT, även om jag fortfarande har en enorm väg kvar innan jag är en vettig handler. Något jag ska försöka tänka ännu mer på är att även om flaxandet börjar lägga sig så är handen fortfarande lite hög - så hög behöver den inte vara!
 
Känslan var oavsett höga händer, snoriga näsa och stundtals vingliga lopp ändå på topp, Rocky kändes jättefin och jag är helpepp inför helgen! På lördag kör vi så det ryker!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Line

Grymma ni är!

Svar: Tack :D :D
mittlivsomhund.blogg.se

2013-03-14 @ 15:42:26
URL: http://tokhundarna.wordpress.com
Postat av: Anna med flock

Härligt!! Duktiga ni är :) Härligt när saker släpper och man märker av utveckling, njut!!

Svar: Ja jag tänker att man då byter spiral och nu går in i det positiva spiralen där dagens känsla gör att framtida träningar/tävlingar kommer kännas lika bra/bättre :D
mittlivsomhund.blogg.se

2013-03-14 @ 16:12:16
URL: http://timsevimse.wordpress.com
Postat av: Karin

Jag blir vansinnig på dig! Sluta sänka dig själv! Du är visst en duktig handler och du har inte en "enorm väg" att vandra! Jag tror aldrig man är fullärd som handler, men det är en annan sak! Det var inte fula lopp - ett nollat lopp är ett nollat lopp! Det kan finnas saker som du vill jobba på. Men nu får du spotta upp dig, sträck på dig och nästa inlägg vill jag se minst fem positiva kommentarer om DIG SJÄLV som handler. Det du!

Svar: Jag tror du missuppfattar mig lite, jag såg det inte som en sänkning, jag är supernöjd med dagen! Vissa tabbar stör man ju sig på såklart, men vi löste ju banan på ett bra sätt - annars hade vi inte nollat ;)Men utmaningen är antagen ;)
mittlivsomhund.blogg.se

2013-03-14 @ 18:22:43
URL: http://ruhbjornen.wordpress.com
Postat av: Karin

....Å Rocky gick så FINT idag och du sprang som fan! Så klick och bra jobbat! :)

2013-03-14 @ 18:25:05
URL: http://ruhbjornen.wordpress.com
Postat av: Jenny, Sigge och Stoja

Bra jobbat!

Svar: Tack :D
mittlivsomhund.blogg.se

2013-03-15 @ 16:29:11
URL: http://jennyshorna.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0