Dagens visdomsord

Eller snarare visdomsberättelse!
Visst är det konstigt att man alltid trillar över såna här grejer när man som mest behöver det! Nu JÄKLAR!
 

"Det var en gång ett gäng  grodor som ordnade en tävling. Målet var att nå toppen av ett högt träd.  Det var mycket folk som samlades för att se tävlingen.

När den började trodde ingen attatt grodorna skulle klara av att nå toppen. Från publiken hördes röster som "Detta är jättesvårt!",  "De kommer aldrig fram" och "De lyckas nog inte ta sig ända upp".

Tävlingen startade men den  ena grodan efter den andra avbröt.  Några ihärdiga fortsatte att klättra. Folket skrek vidare: "Det är alldeles för svårt!", "Titta - ingen kommer att klara det".

  Tiden gick. Allt fler grodor gav upp. Men en av dem fortsatte mot toppen. Han ville helt enkelt inte sluta klättra och till slut klarade han det hela vägen upp!

Alla ville förstås veta, hur grodan bar sig åt för att komma ända fram till målet. De gick fram till grodan och frågade honom.  Då fick de veta hemligheten. Segraren var DÖV! Han hörde inte när folket ropade att uppgiften var för svår och att ingen kommer klara den. Därför fortsatte han bara klättra utan att bry sig om vad de andra tyckte."

Så nu gör jag precis som Jenny skrev på sin blogg precis - jag sätter den döva grodan på min axel och kör!


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jäklar vad bra! Ligger otroligt mycket i berättelsen. Riktigt bra sista kommentar.
Ska komma ihåg den här när man kämpar i motvind :)

Svar: Ja jag tyckte det var liksom så mitt i prick! Man borde försöka vara döv ibland, för man påverkas alltför mycket av omgivningens åsikter!
mittlivsomhund.blogg.se

2013-03-15 @ 20:53:57
URL: http://www.sheltieliv.hundpoolen.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0