Running - första höjningen

Vädret är för besvärligt mot oss, och det är svårt att få till bra och regelbunden träning. Särskilt när jag nu jobbat några dagar och det vart mörkt när jag kommit hem. Men idag var det äntligen dags. Brädan skulle höjas och jag var mäkta nyfiken på hur detta skulle gå egentligen. Höjde den 10 cm i bakkant och var så nyfiken att prova att jag helt glömde kamera och allt.
 
Första fyra repetitionerna gick rent ut sagt skit, och både jag och Sigge undrade vad fasen vi höll på med. Han sprang bredvid, hoppade, sprang på halva brädan och sen försökte han hoppa över hela brädan.
Vad har jag gjort? Hur fasen gör jag nu? Skit!
 
Vi pausade, jag funderade och sedan ställde jag mig preciiiis i slutet av brädan med bollen alldeles nedanför kanten så att han var tvungen att trampa rätt för att kunna ta bollen. Jackpot! Nästa rep stod jag liiite längre bort och han fick trava över så att han också trampade på hela brädan, jackpot igen!
De påföljande repetitionerna var jag noga med belöningsplaceringen och såg till att ha bollen i sån höjd att Sigge automatiskt sökte sig nedåt, och vi satte efter den katastrofala början alla repetitioner :D
Detta ska nog gå bra till slut! Bara vädret är med mig så jag kan träna mer regelbundet, för är det något jag förstått så är det att running inte är ngt som räcker att träna en gång i veckan och tro att det ska bli bra.
Rocky var med ute, och han satt och skrek som en tokig när jag och Sigge tränade. Spelar väl ingen roll säger Sigge och koncentrerar sig lika bra trots denna jobbiga störning!

Sedan fick även Rocky prova och det gick galant! Sigge fick megaansvar och fick ligga lös och titta på. Peice of kaka sa Sigge och låg som ett ljus alldeles knäpptyst och väntade på tillåtelse att röra sig! Fina fina, knäppa unghund! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0