Men GÖR DET DÅ?!

Detta var dagens visdomsord från Karin, och hon har helt rätt!
 
Jag har ju länge länge LÄNGE pratat om att faktiskt göra program. Från början till Rocky, och nu på senare tid till båda hundarna. Men så händer inget, och dagarna, veckorna, månaderna går. Jag spånar på låt, bestämmer mig för låt och sen händer inget igen.
Jag ändrar låt, byter tema, säger att nu jäklar ska vi göra ett program, sen händer inget.
Pratar om freestyle med Karin och Charlie, spånar lite till, men ingenting händer.
Tänker att idag, DÅ ska jag på allvar bestämma hur jag vill att programmet till mina valda låtar ska se ut, men inget händer.
 
Ikväll så pratade Karin om filmmusik som potentiella låtval och jag hängde givetvis på och länkade en låt som jag vill göra ett program till.
MEN GÖR DET DÅ! fick jag till svar, och det var dagens välbehövliga käftsmäll. Jag bara pratar, men inget händer efter detta, mer än ännu mer prat efter ännu en tid.

Varför? Jo, jag måste vackert erkänna att fresstylen skrämmer skiten ur mig även om det ser fantastiskt roligt ut när man kollar på andra ekipage! Vadå göra något egenkomponerat till självvald musik och planera allt in i minsta detalj på egen hand? Sen ska man dessutom VISA UPP detta för FOLK! Galenskap säger mitt fega jag och gömmer huvudet i sanden. Men så börjar jag drömma igen, för någonstans vore det kul att testa.
 
Jag får ju aldrig veta om jag hade känsla för att bygga program om jag inte prövar, eller? Ingen kommer väl att kasta sten på mig och säga åt mig att inte röra mig till musik någonsin mer i livet, eller? Kommer dom att skratta åt oss? Kanske, men spelar det någon roll? Nej egentligen inte, så länge jag kommer ihåg att jag gör detta för ökad bredd och bättre relation till hundarna, och för att vi tycker det är ROLIGT!
Hur fel kan det bli då?
 
Nej, skärpning nu! För en jäkla gångs skull!
Tack Karin <3

Kommentarer
Postat av: Nathalie och Ayax

Ingen kommer skratta, alla sitter i samma sits! Freestyle är jätteroligt och du har ju en möjlighet att skapa något som bara är erat. Som passar er, ingen annan bestämmer! :) Och tävlar man med ett program kan man alltid utnyttja domarna och be om tips på att göra det bättre.

HU är en perfekt klubb att starta, många ekipage på olika nivåer med olika tips och ideer och det är alltid väldigt god och förstående stämning. Kolla SM, det kan inte gå bra för alla jämt, även dom bästa har missar ;) Och när vi har tävling uppe på HU är det ju knappt någon publik alls ;)

Lycka till nu, jag hoppas få se er tävla nu i vår på HUs tävlingar!! :)

Svar: Tack för peppen! Jag har ju vart domarskrivare just för att lägga lite av stressen, och dom har ju vart supersnälla mot alla! Så jag har ju egentligen ingen anledning att vara SÅ rädd som jag är haha! Så nog blir det en start framöver, men om jag vågar göra debuten på HU har jag inte bestämt än ;)
mittlivsomhund.blogg.se

2013-01-11 @ 01:07:27
URL: http://nathaslillafina.blogg.se
Postat av: Ida

Är man så modig att man vågar är det ingen som kommer skratta LL!! För mig skulle du vara den modigaste av alla!!

Svar: Folk får skratta, om jag har vänner med så fina ord bredvid som stöttar!!
mittlivsomhund.blogg.se

2013-01-11 @ 06:38:33
URL: http://xn--cronebck-5za.se
Postat av: Karin

Det är rätta takter LL! Hejja!! Du fixar det!

Svar: Bara jag får lite hjälp på traven av fina vänner som sparkar mig i baken ibland så ;)
mittlivsomhund.blogg.se

2013-01-11 @ 07:15:10
URL: http://ruhbjornen.wordpress.com
Postat av: Hedvig

Gör du det är du mycket modigare än vad jag någonsin kommer vara;)

Svar: Vem vet, jag kanske kan lura med dig på dumheterna också ;) Tror du inte Troll skulle tycka det vore roligt att få dansa lite med matte? ;)
mittlivsomhund.blogg.se

2013-01-11 @ 07:25:54
URL: http://trolleboll.com
Postat av: Sandra, Thyra, Lhine & Rhiva

Jag förstår dig precis. För mig tog det flera år att ens få arslet ur att våga gå freestylekurs. Gud vad pinsamt liksom... Sen fick vi kravet på kursen att vi skulle hitta en låt som vi skulle använda oss av under kurser, ännu mer pinsamt! Liksom, vad skulle de andra tycka om min låt och bla, bla, bla.

Men, det är bara att göra! Kör bara kör!

Kan lova dig att ju mer man tävlar, desto mer lär man sig att man har så jävla fel om sina fördomar om de andra tävlande. Typ att de ska skratta eller stå och tissla och tassla över vilket dåligt program man gjort... Det är helt tvärtom! Dålig stämning hör liksom inte till sporten.

Svar: Nej det är skönt att höra, och var även något jag blev positivt överraskad över när jag äntrade agilitybanan. Där kunde folk man aldrig sett förut komma med pepp och snälla ord, och det var då inget jag var van sedan innan då enda erfarenheten var hästvärlden. Och där tycker jag det snackas vilt! Haha!
mittlivsomhund.blogg.se

2013-01-11 @ 14:55:11
URL: http://tomik.se
Postat av: Jenny, Sigge och Stoja

Tack för kommentaren och tipset. Bra tips, jag ska testa imorrn. Misstänker dock att de kommer ha svårt för det, speciellt Stoja. Hon går igång så mkt på både klicker och belöning. Får väl kanske börja med att klicka in att ligga på plats vid sidan (det ska göras oavsett), och att kunna ligg och stanna kanske inte är helt fel det heller, haha! Men som sagt, testa ska jag absolut göra.

Ang. freestyle så är det helt rätt. Det ÄR svårt och läskigt med program, men jag tror absolut inte att nån kommer skratta åt dig. Det är kul med freestyle, och jag älskar program som på ett eller annat sätt verkligen berör. Men det är svårt att få till det själv. Min freestylemotivation har gått lite upp och ner på sistone, nu sitter jag och spånar musik.

2013-01-13 @ 23:11:32
URL: http://jennyshorna.wordpress.com
Postat av: Sara & Zombie

Tuta och kör säger jag! Jag är säker på att ni kommer ha skitkul. Det viktigaste är bara att göra ett program som du trivs med. Är man spexig gör man ett spexigt program, är man en teaterapa som gör men ett program efter det och är man något helt annat så anpassar men det efter det :). Lycka till! Hoppas jag ser er i freestyleringen i vår :)

Svar: Tack för peppet! Freestyle är ju kul, så bara jag får nerverna i schack så löser det sig :) Håller på att fila på ett program nu, så när vi kommit lite längre hoppas jag från input av er alla som redan är invigda, så jag vågar hela vägen ;)
mittlivsomhund.blogg.se

2013-01-17 @ 22:31:32
URL: http://sarashundar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0