Dags att ta tag i träningen och livet!

Så idag svor jag lite över snön och bestämde mig för att ge mig ut och träna running iaf! Kommer ju aldrig komma ngnvart annars!
 
Passet gick bra, Sigge försöker och har bra driv, och han träffar alltid kontaktfältet med minst två tassar. Dock blir det svårare när det är snö, dels för att det är svårare för båda att se, och fästet är sådär. Första repetitionen tyckte jag att jag var jättesmart som var på infartsvägen där bilarna kört upp snön så fint. Nej LL, inte så smart... Det blev ju superhalt och bräda flög all världens väg!
Bättre att då lägga den i pudersnön, där den låg still, och det är väl där vi kommer fortsätta vara nu framöver.
Sigge har fortfarande lite svårt att ha alla fyra tassarna på brädan när han springer och halkar lite snett ibland, men det gör ju inte så mkt när brädan ligger på marken, och är ett tecken på att jag gör rätt som inte hetsar med hinderfärdigheten. Att ramla av balansen i full fart känns som en dålig idé!

Rocky fick också prova running idag, och han tyckte det var jättekul! Så jag ska nog leka lite med båda, även om fokus ligger på Sigge. Ingen film på Rocky blev det, men det ska jag prova det med. Ger så mkt mer att filma!
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Filma mer av brädan nästa gång så man ser galoppsprången över brädan!

Svar: Ja lite mer av brädan borde jag filmat, även om jag vet hur långt fältet är. Ställde kameran lite dumt i en slänt så det blev lite väl knasig placering :P
mittlivsomhund.blogg.se

2013-01-22 @ 18:06:54
URL: http://ruhbjornen.wordpress.com
Postat av: Karin

Men ja han är dutti!

2013-01-22 @ 18:07:18
URL: http://ruhbjornen.wordpress.com
Postat av: Ida, Kezo och Pesto

Duktig Sigge! Vad kul det såg ut när plankan bara gleeeed ;)

Sista vändan över planken ser klart bäst ut! Jag skulle nog försöka jobba honom liiite närmare slutet med bakbenen om det gick men överlag går han ju säkert! Håller med Karin, bättre överblick! =)

Svar: Jag vågar inte ha högre kriterier i dagsläget eftersom vi tränat så sporadiskt och ometodiskt nu i vinter. Är rädd att kraven blir för höga för fort och att han då kommer att tappa både attityd och fart. Ska se hur det blir när jag höjer lite i bak, på många filmer verkar det som att hundarna då automatiskt söker sig liiiite längre ner på brädan om de verkligen fattat att de inte ska hoppa :)
mittlivsomhund.blogg.se

2013-01-22 @ 21:56:06
URL: http://xn--cronebck-5za.se
Postat av: Anna med flock

Jag kan ju inte ett skvatt om agility men jag tycker han verkar jobba på fint med koll på benen :)

Svar: Tack :) Vi jobbar på det, och med stigande ålder tänker jag att kontrollen på benen ökar ;)
mittlivsomhund.blogg.se

2013-01-28 @ 09:09:33
URL: http://timsevimse.wordpress.com
Postat av: Jenny, Sigge och Stoja

Snyggt =)
Och ja, filma är jättenyttigt! Duktig du är som ger dig ut och tränar i det här vädret, jag drar mig lite för det...

Svar: Ja det är för gräsligt det vädret som varit! Saker som ska göras ute är jättesvårt att få bra kontinuitet på tyvärr. Hoppas att vi får en tidig vår, så man kan komma igång på riktigt :P
mittlivsomhund.blogg.se

2013-01-29 @ 00:35:57
URL: http://jennyshorna.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0