Running pass 7 och harar som retas

Skulle filmat ett pass redan igår, för att få till den där jäkla kontinuiteten men Sigge kräktes tre gånger i går på förmiddagen och var lite loj under dagen så vi tyckte båda det var en bättre idé att vila. Idag körde vi och jag tycker ändå det går ganska bra. Det är svårt när man ändrar avstånd, för även om det bara är höjt med 10 cm satsar han som fasen och hamnar i "hoppmode". Han är väldigt känslig för belöningsplaceringen och som ni kommer se på filmen sätter han de sista även på två meters avstånd, vilket placeringen hjälpte honom med misstänker jag. Jag sätter mig på huk, med leksaken längs marken och säger även "kör" med ett lugnare tonfall, och det verkade fungera bra. Sista repet blev inte 100 men då märkte jag att han började bli lite trött och flamsig i skallen så istället för att kämpa mer så la vi av för dagen.
 
 
På eftermiddagen tog vi en långpromenad med Sigges tjej Lucia, som är en storpudeltik som är supersnygg och luktar jättegott! Han har vart i baken på henne men både jag och hon har förklarat att man inte beter sig så mot en dam och nu är han väldigt väluppfostrad och trevlig att ha med!
När vi kom hem så var det dock två harar på infartsvägen, och inte tänkte de flytta på sig bara för att vi kom inte! Sigge tyckte dom var JÄTTEspännande och jag fick gång på gång klargöra att vi går sakta här och springer inte efter dom. Att koppla honom gjorde jag inte, för jag måste ju testa gränserna. Han lyssnar fint, och det gör han även på "braaa" så när det ordet kom exploderade han och stack. Jag vrålade till på honom att lägga av, och han vände på en femöring :D :D :D
Han börjar bli tonåring nu och vissa dagar är vaxpropparna i öronen som badbollar, men han vände bannemej! Och då blev det givetvis dunderjackpott och jag tror vi hördes på en mils avstånd när vi kampade och deklarerade hur jäkla grymma vi var :P Fina fina hund!
 

Kommentarer
Postat av: Ida, Kezo och Pesto

Jag har märkt på Pesto också att belöningsplaceringen är jätteviktig! Vad duktiga ni är :) Han går ju riktigt fint på upphöjd bräda!

Svar: Ja det gick helt okej, förutom dom där tre dundersprången, men ägnar jag träningen lite mer tankekraft så löser vi ju detta verkar det som ;)
mittlivsomhund.blogg.se

2013-02-03 @ 09:58:04
URL: http://xn--cronebck-5za.se
Postat av: Anna med flock

Duktiga ni är! Härligt att han klarade "hare störningen" också, finaste Sigge!

ps... Klart vi är bäst! ;-) Kram

Svar: Ja där hamnar han på pluspoäng minsann! Harar är det inte lätt att låta bli, och jag hade nog aldrig klarat det om jag var hund ;)
mittlivsomhund.blogg.se

2013-02-03 @ 10:03:13
URL: http://timsevimse.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0