Sigge - agilitystjärnan

Nja, inte riktigt kanske, men inte långt ifrån :P
Hade foundationkurs för Åsa och Ann-Sofie idag och det kändes SÅ FANTASTISKT BRA!
Visst, han är 10 månader så det finns liksom inte mycket som är perfekt... Mer än känslan! Och då har man kommit väldigt långt ändå!
 
Han var lite extra följsam och drog mindre i kopplet än han brukar, vilket redan där var en seger då han är lite svår när han blir upphetsad. Han gick dessutom promenad med syrran utan att konstant försöka hoppa på henne och brottas, också en seger!
 
När det var dags att börja träna kämpade han som en liten tok och bytena vi tränade på satt som ett smäck!
Jag kan vackert erkänna att på de 8 månader som jag haft hunden så har vi tränat alldeles för lite på att följa händerna (shit vad korkat av mig att inte ha tränat det massor redan, jag vet) så jag var allt lite skeptisk till hur herrn skulle lösa det där. Först följa den ena handen, och inte nog med det utan även BYTA hand! Galenskap!!
Men inte då! Sigge gjorde det super, och snabbt som 17 med glädje och attityd!
 
Även blindbytena gick super och så som jag uppfattade det så tvekade han inte ett dugg utan bytte hand så fint, så fint!

Bakombytena var det som var svårast, "men hallååååå, kan man inte sitta still så är det faktiskt jättesvårt matte!", sa Sigge men försökte så gott han kunde sittandes på en halv skinka som han nästan alltid gör nuförtiden :P
 
Efter kursen fick han faktiskt busa av sig med sin syster och det var 100% fullt ös hela tiden, tills jag sa till honom att de hade lekt klart - och då bröt han faktiskt och kom till mig.
LYCKAN VAR TOTAL :D
 
Så nu kan jag lägga mig med ett leende på läpparna och somna gott!
Imorgon är det dags för Rocky att träna agility så jag räknar med ett lyckorus då också :D
 

Aningens mindre och MYCKET mer ofokuserad :P Visst var han mysig men idag är han mysigare :P

Kommentarer
Postat av: Ida, Kezo och Pesto

Härligt! Kom inte och säg att ni inte kommit långt ;) Ni är ju grymma!

Svar: <3
mittlivsomhund.blogg.se

2012-09-12 @ 16:51:48
URL: http://xn--cronebck-5za.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0