Rocky - mitt älskade lyckopiller!

Dagarna i Linköping har blivit lite ostrukturerade och idag hade jag bara en sån där dag där ALLT kändes blä. Humöret svajade upp och ner mest hela dagen och ett tag funderade jag tillochmed på att skippa träningen vi hade bestämt på kvällen.
 
Men som tur var så tog jag mig i kragen och åkte ut, och det var bara Rocky som fick följa med. Gammelgubben visste direkt att det bara skulle vara jag och han och det lyste lite extra om honom då!
 
Vi har tränat alldeles för lite under sommaren och jag var väl lite inställd på ett katastrofpass men jösses vad bra det gick! Vi satte det mesta på ett acceptabelt sätt och med lite coaching från Ida och Emma så var jag väldigt nöjd med kvällen! Rocky dansade omkring på planen och när han körde så gav han som vanligt allt han kunde! Jag ger lite taskiga signaler men han gör allt för att vara mig till viljes, vilket ger ett par rivningar men ändå så var kvällen fantastisk!
 
 
Även gårdagen var super då lille Sigge hade sin foundationkurs. Vi stressar inte mycket med de övningar vi får utan har dem i bagaget och ska fila på dem framöver. Det är liksom inte så att vi inte hinner :P
Men man märker ändå skillnad på den lilla träning som han fått, och träningsglädjen fortsätter att spruta ur öronen på honom.
Kampa är något han blivit väldigt bra på också, nästan lite för bra, och igår åkte jag hem med blödande sår på fingrarna.
Hur gärna jag än vill ha en belöningstokig hund så är det inte okej att bita sönder mina händer, så jag måste försöka ta tag i det här med belöningsregler framöver!

Kommentarer
Postat av: Ida, Kezo och Pesto

Rocky var grym! Vilka svängar han hade :)

Svar: Tack! <3 Han är allt duktig, min lille prins!
mittlivsomhund.blogg.se

2012-09-05 @ 21:37:11
URL: http://xn--cronebck-5za.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0