Valpträff

Så var det idag dags för den spännande dagen då Sigge återigen skulle få se några av sina syskon. Vi var 4 valpar som kom, och WIlda kände han ju sen innan, men vad gjorde det sa Sigge, spännande var det iaf!
 
Som vanligt fick vi bevis på att passivitetsträningen måste läggas mer krut på, och att när han taggar upp formligen exploderar vid någon aktivitet. Tränade lite apportering, och Sigge tyckte det var väldans roligt men samtidigt var det svårt att sansa sig och några ärevarv med dummien blev det (inte särkskilt oväntat).

De andra valparna var väldigt olika varandra, och det har hänt massor sedan jag såg dem sist! Den här gången var det inte heller några svårigheter att se skillnad på dem utseendemässigt, och den här gången vill jag nog påstå att det var Sigge som utmärkte sig.
Vad som hänt med denne grabb vete 17, för den sidan han visade idag har jag aldrig sett några tendenser till innan!
Vi släppte unghundarna och Sigge formligen seglade dundrade in på scenen, med högburen svans och en pondus som kom ända nere från tårna. Han stövlade raka vägen fram till den hane som innan vart den ranghöge i valpflocken och upplyste denne om att tiden på tronen var förbi - nu var det Sigge som var kung. Han var väldigt ståtlig där han seglade struttade runt, men om jag gillar beteendet.... Nja det vete 17. Visst, han var inte bossig eller påstridig på något vis, utan när han sagt sitt och de andra förstått så lekte han gladeligen. Jag är väl bara nojig eftersom Rocky inte kan hantera den rollen, utan går omkring och bossar och skaffar sig hackkycklingar, vilket jag inte uppskattar.

Både Sigge och jag är iaf nöjda med dagen, och längtar till våren då det förhoppningsvis blir BPH eller MH för hela kullen :)
 
Han KAN faktiskt sitta still, men med den massiva störning som syskon innebär så var detta bara korta stunder
 
Det här är den typen av "passivitet" som Sigge är bäst på - att frenetiskt rulla sig i det underbara gräset
 
Här är det apportering som gäller, men Sigge ser lite skeptisk ut
 
Och det är minsann jobbigt att vara tokig unghund!
 
Sigge är den fule med svansen i vädret och raggen i taket :P
 
På en retrieverträff är det ju nästan obligatoriskt med bad på schemat :D
 
Blöt men nöjd!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0