Reflektioner kring kursen för Stina Mattsson - helikopterhandling

Bättre sent än aldrig, och nu har jag tittat på filmerna. Tittat och i princip gråtit... Jag flaxar som en jävla helikopter så fort jag ska försöka visa något. Inte konstigt att Rocky är så arg på mig!
Så NU är det slut på det här eviga flaxandet, och den som ser mig handla så MÅSTE slå mig, eller iaf säga till mig på skarpen!
 
Den första övningen handlade om att kunna skicka iväg hunden och sen sticka.
 
Att trycka ut Rocky från hinder 11-12 var inga konstigheter, men att sedan trycka till så att han tog hinder 13 var jättesvårt, och det är ju inte konstigt när man flaxar som en helikopter.
Titta och gråt med mig! Men nog är det lärorikt med filmer så SÅ besviken är jag inte, men ska jag och Sigge till SM så är det nog dags att sluta leka och börja ta det här på allvar.
 
En annan sak vi pratade om är det faktum att Rocky är en tung hund. Jag måste se till att göra mig av med alla bekvämlighetskilon han har nu, och jag borde följa samma exempel haha!
Rocky älskar agility, och då får jag hålla honom smalare så hans kropp orkar så länge som möjligt. Han är tyvärr ingen ungdom längre :(
 
 
 
 
Nästa övning var tack och lov inte så sprinteraktig men här fick vi allt en del bekymmer ändå. Många saker vi inte kunde och behöver träna mycket mer på! Ett kommando som jag totalt försummat är "runt" och därför flyttades hinder 5 in lite för att göra det enklare för Rocky. Vi körde dessutom bara enligt de vita markeringarna.
 
 
Mitt största bekymmer här är också mitt flaxande, och att jag är alldeles för seg på att springa, då jag förväntar mig att vi ska misslyckas, blir paff när det faktiskt går och kommer på ungefär två sekunder försent att det minsann är dags att springa. Att plocka upp Rocky till hinder två med högerhanden och skicka runt honom på detta viset har vi aldrig provat förut. Det var lite klurigt, och flaxandet underlättade INGENTING. Helikopterhandling kommer jag aldrig lyckas göra till en fluga!
 
 
Än en gång vill jag ge mina hyllningar till Stina som slet så med oss! Många bra tips i bagaget och en stark längtan efter att få träna för denna kvinna igen! Framförallt att få visa att vi lär oss och tar till oss av det som sägs! Övning ger färdighet!
Om jag tänker på detta så kanske vi kan lyckas ta den där pinnen innan pensionen står för dörren. Men än är det krut i gammelman!
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Ni är duktiga Liselotte! Övning ger färdighet! :)

2012-10-24 @ 06:43:24
URL: http://xn--cronebck-5za.se
Postat av: Karin

Jag tycker ni var duktiga!!

2012-10-24 @ 08:51:24
URL: http://ruhbjornen.wordpress.com
Postat av: Karin & Maja

Det är så bra att du inte ger dig! På andra filmen syns det så tydligt hur ni utvecklas på den korta tiden. Du är tydligare och vågar satsa mer. Mycket snyggt jobbat! :-)

2012-10-24 @ 12:59:40
URL: http://blogg.vargladjens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0