Knöl? Bitestikel? Knäpp matte?

Jag försöker att vara ganska noggrann med att känna igenom hundarna efter saker som känns konstiga, och likaså gör sambon.
Sigges pung är ju dock något som hamnar lite i skymundan får jag väl erkänna haha! Kände dock på den idag och blir lite konfunderad... Hans testiklar ser olika ut, och den ena verkar ha en knöl. Hoppas ju på att det är bitestikeln, det som bekymrar mig är att andra testikeln inte ser likadan ut - den har ingen sån knöl.
 
Borde jag vara orolig?         (ska givetvis ringa veterinären för säkerhets skull!)
 
Som ett päron men med en "utväxt" på. Är detta bitestikeln månntro?
 
Här syns det ganska bra att det är mer en knöl än faktisk form på testikeln.

Någon som har några gissningar?
 
 

Kommentarer
Postat av: Kim

Hej!
Min hanhund har exakt så, fick du veta om det var bitestikeln eller var det något annat?

Svar: Hej Kim! Jag kollade upp det sen, och testikeln var helt normal och jag hade inget att oroa mig för. Antar att det kan finnas viss variation även på såna här saker. Svaret hjälpte nog inte så mkt, men förhoppningsvis är det inget att oroa sig över iaf :)
Men är du orolig så passa på att få en veterinär att klämma på den, de brukar konstatera ganska fort om det ser ut som det ska :)
mittlivsomhund.blogg.se

2013-11-15 @ 00:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0