Sigge running contacts - dag 1

Detta kommer bli svårare än jag trodde! Särskilt att SE ordentligt! Man har inte mycket tid att spela på, trampade han ordentligt eller sträckte han ut för långt?
Något annat som var svårt var ju då för mig att hitta ett vettigt avstånd för att hjälpa honom att komma rätt i slutet på brädan. Detta får jag verkligen jobba på!
 
Jag vet att Sigge resonerar lite i banorna att en bräda på marken kan man lika gärna springa på som bredvid, så min taktik när jag började idag var att sätta honom rakt framför brädan, och själv stå rakt framför brädan i andra änden för att öka oddsen att han faktiskt sprang PÅ brädan. Detta visade sig vara rätt taktik, för den gången som jag ställde mig lite vid sidan så sprang han också bredvid :P

Jag klickade alla gånger utom den han sprang uppenbart bredvid, och tänker att det kanske inte var så fel ändå, även om repetitionerna inte var 100. Att förstå att det är PÅ brädan man ska springa för att få belöning kan vara ett bra första kriterie som sen utökas till att man också måste trampa ordentligt i slutet av brädan. jag missbedömde även sista språnget han gjorde, och såg när jag kom in att han tog ett jättesprång där, men han var lite trött, då vi precis innan hade rasat i skogen för att få ner honom till en behaglig aktivitetsnivå.
Jag är iaf nöjd med första passet och kom inte in gråtandes och kände att det kommer vara lönlöst utan ser fram emot att göra detta även imorgon :)
 
Något jag också måste tänka på är att inte vara blyg inför min egen kamera. Märkte när jag satt och klippte filmen att jag är mer dämpad, vilket inte gynnar någon. Alla filmer kommer antagligen inte läggas här, och vill jag inte att folk ska höra mig skrika och tjoa som jag brukar göra när jag tränar så är det ju bara att ta bort ljudet :D
Lätt som en plätt!
 
Detta är ju helt nytt för mig, och lite otäckt, så ge mig mer än gärna kommentarer och hjälp mig med vad jag kan/borde tänka på :)
 
Men iaf, känslan var bra, och repetitionerna helt ok! Imorgon kör vi igen :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0