Agilitytävling i Linköping


Är snart en vecka sen den var men i vanlig ordning så är jag seg...

Det var en oerhört lång dag men så jäkla kul!
Jag var galet nervös men efter första loppets disk så lossnade det och under resten av dagen gick kurvan ändå uppåt.
Gick från fuldisk till findisk till 10 fel till 5 fel.
Låt mig förklara: fuldisken går inte att kalla för något annat då jag visade fel hinder och diskade mig. SÅ galet klumpigt men det behövdes ändå! Alla peppade mig att ändå köra klart banan och det kändes bra!
Nummer två som jag tänkte lägga upp film på kändes SUPER, men klantig som jag var så vred jag kroppen för mkt mot fel tunnelingång vilket han svarade på och disken var ett faktum. I övrigt kändes det fantastiskt bra och jag rös faktiskt när vi gick imål för att det kändes så bra. Det var en otroligt häftig känsla!
Loppet efter gjorde jag en chansning som inte gick vägen och vi missade slalomingången, samt rev ett hinder. Placering fick vi ändå och hamnade på plats 39 av 72 startande.
Sista hopploppet gick kanon trots att det var så halt och det var nog på grund av detta som vi fick en snöplig rivning i slutet av banan. Här hamnade vi på plats 33 så nog avancerade vi lite :P
Borde lägga in filmer på allihop men oturligt nog ligger de på olika kameror så det fårt räcka med findisken för idag :D

Vi kommer aldrig att kunna topplacera oss men planen är att ha roligt på tävling och det hade vi!



När jag tittaar på loppet så slås jag av hur OERHÖRT långsam jag är! Detta är något som jag måste jobba med då jag säkert kan förbättra våra tider en aning om jag bara speedar på lite själv.
Och när Sigge sedan kommer igång så gäller det att ha spring i benen minsann!

Tävlingen kändes som sagt bra och en annan sak som slog mig är att jag har så många trevliga hundvänner omkring mig! Alla var glada, sociala och trevliga och jag berättade för Bea vad glad jag är att hon tipsade mig om kursen förra året! Den kursen var starten för ett aktivare hundliv och skälet till att jag denna våren trivs i Linköping på ett helt annat sätt!
Tack alla underbara hundmänniskor som kommit i min väg under detta år! Jag uppskattar er så mycket och längtar efter att få lära känna er mer och mer ju längre tiden går!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Duktiga ni! stolt syster

2012-05-19 @ 08:39:33
URL: http://slota.blogg.se/
Postat av: Nathalie och Ayax

Jag tycker absolut ni har potential att placera er i toppen! Menar, ett ynka nedslag ifrån är ju väldigt nära en felfri runda, och det är inte alla tävlingar som är stora och har så många nollade ekipage!! Visst har ni en chans att placera er och plocka pinnar!! :D Absolut!

2012-05-19 @ 21:58:14
URL: http://nathaslillafina.blogg.se/
Postat av: /SG

Woooho! Snyggt hurrni!! 😍

2012-05-21 @ 12:54:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0