Veterinärer borde inte få ta semester!

Att få tag i en vettig veterinär är bannemej inte det lättaste! Än värre blir det när alla de veterinärer man kan tänka sig går på semester samtidigt...
Så nu blir det kliniken med Rocky imorgon. Han är geggig i ett öra, vilket inte är första gången, och det som fungerar är canaural vet. De receptfria öronrensen på marknaden klarar han inte alls, så det är ingen idé att bråka med.
Örat ser ut som det brukar när det krånglar (då det har gjort det några gånger under hans 7-åriga liv) så för mig som fattig student känns det onödigt att åka in för att veterinären ska konstatera samma sak som jag redan visste...
 
MEN, att få medicin inringd utan att ha visat sig och betalat dem stora pengar är omöjligt och idag kunde jag inte hjälpa att jag blev förbannat irriterad.
"Vi kan ju inte skriva recept hur som helst"
"Nej det förstår jag!" Dom känner varken mig eller Rocky och då blir det klurigare.
"Söker på ditt namn här och vi har aldrig skrivit ut Canaural till dig förut."
"Nej det är min ordinarie veterinär som behandlat honom innan."
"Ja men i så fall måste vi ta in er för undersökning ifall trumhinnan är trasig, för då kan man inte droppa i vadsomhelst i örat"
"...."
 
Förstår ni vad som stör mig?
Så som hon uttryckte sig betyder det alltså att om det hade vart dom som skrivit ut läkemedlet till mig innan så hade det inte vart några betänkligheter nu, men när så inte var fallet så var det risk att trumhinnan är trasig. Hade den risken inte funnits om de kollat på örat föregående problemperiod?
För enligt mig borde den risken i så fall finnas varje gång hunden får problem med örat...
 
Egentligen skulle man se till att bli veterinär själv, så man hade kunnat ta hand om sina hundar på egen hand och sluppit känna att man lägger pengar, tid och energi på folk man inte har något vidare förtroende för!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0