Ridsport vs hundsport

En sport är väl inte mer värd än någon annan och jag tycker det är alltför sorgligt att planen i dagsläget är att riva de lokaler som Linköpings hundungdom har, till förmån för en ridanläggning. För det första borde häst- och hundfolk kunna samsas! För det andra är det verkligen orättvist att bygga anläggning för x antal miljoner och i samma andetag säga att LHU får försöka hitta egna lokaler att vistas i. Ska det verkligen vara så?
 
Det tycker inte jag, så jag skrev på namninsamlingen som Elin Fahlander startat. Gör det ni med, för kommunen måste se att detta INTE är okej! LHU är en mycket trevlig klubb med superbra kurser, och det ska inte gå förlorat!
Rädda Linköpings hundungdom!

Kommentarer
Postat av: Charlie

Till ryttarnas försvar ska nämnas att det har varit på tal i åtminstone 10 år om att deras anläggning som de har idag inte håller, samt att de tycker att det skulle vara helt ok att ha hundungdom precis brevid :)

Men jag tycker mest att det är tråkigt att beslutsfattarna inte ens vet att HU finns :/

Svar: Ja jag tror absolut inte att hästfolket har så mkt med detta att göra öht, och det är ju MÅNGA hästägare som också har hund så jag är riktigt säker på att de också tycker detta är vansinne. Det är beslutsfattarna jag inte förstår mig på :(
mittlivsomhund.blogg.se

2012-07-20 @ 22:02:38
URL: http://trassladsvans.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0