-1000 kr och en nästan frisk hund

blev dagens resultat. Är väl egentligen inte förvånad, men när det gäller hans öron vill jag inte vänta för det kan bli såna stora bekymmer om det vill sig illa och jag och Rocky brukar ju inte ha tur vad gäller sådant.
 
Skulle egentligen vilja skriva om veterinärbesöket men är rädd att jag skrämmer folk med min aggressiva attityd. Men strunt samma! Min blogg och jag gnäller så mycket jag vill :D

För jag har STORA krav på veterinärer, särskilt de på denna klinik som har mycket att reparera sedan gamla synder. Nu var det ingen i ordinarie personal som dummade sig, inte alls. Men att släppa in en student för att (enligt mig) "leka" på min hund, NEJ det uppskattar jag inte. Rocky är avigt inställd till veterinärer över lag, och att stå och vifta med händer ovanför huvudet på honom för att man är osäker själv och dessutom vilja gräva honom i rumpan när det är öronen det är fel på, det övergår mitt förstånd!
 
Nästa tabbe blir när samma student kör upp en hel skål med mat under näsan på honom som jag får kasta mig över och ta bort och detta blir jag också förbannad över. Av två anledningar:
1. Folk under utbildning borde väl för 17 ha bättre vett än så och FRÅGA först, Rocky är trots allt en överkänslig hund. Det är inte särskilt ovanligt idag, trodde de flesta visste det?
2. Hur många sjuka hundar har fått slafsa i den där skålen? Eftersom hon låter dem äta själva. Smittspridning?
 
Som om det vore nog där... Nejdå! Än en gång får jag gå in och säga ifrån... När veterinären ska titta min hund, som på klart och tydligt visar att han inte är bekväm i situationen, VARFÖR ska då en människa som är osäker och som han inte känner hålla fast hans huvud. Man får verkligen bita sig i tungan för att inte bli förbannad (ni som känner mig vet om mitt hemska humör haha) men jag sa lugnt och stilla (vilket jag var jäkligt stolt över) att jag själv håller min hund då han är mest bekväm då! Och så fort han fick gömma näsan i min famn var det bara att köra ner instrumentet i örat på honom för att titta på trumhinnan. Var det så jäkla svårt? Visst, alla är väl inte sådana, men JAG är sån - känner min hund och vet vad som funkar och hur man ska göra.
 
Ja, idag är jag bitter och lite elak, men yrkesfolk borde veta bättre, även om de fortfarande är under utbildning! Jag betalar DYRA pengar för att få hjälp och ska då inte som lekman behöva säga ifrån vad som får göras och inte göras med min hund... Iaf inte när det gäller sådana basic grejer!
 
Nästa gång lovar jag att det blir ett positivt och glatt inlägg om superträning med Sigge, men idag behövde jag ladda ur lite!

Kommentarer
Postat av: Charlie

Lilla Rockan!

2012-07-12 @ 09:34:56
Postat av: Cecilia

Du, jag känner igen det där. Var med om en sån mardrömssituation nu sist när ajg och Sune var inne för hans klåda. Dom tvångshöll honom och stack honom med nålar tills hela hunden flåsade av stress och dreglade så ena djursjukvårdaren, jag citerar, "blev tvungen att byta tröja för den var så slemmig!"....
Till slut sa jag också ifrån och sa att han är lugn om jag håller honom. Och det gick dom med på. Nu i efterhand ångrar jag bittert att jag lät dom hållas på bordet så länge som dom gjorde :( Stackars Sune.. Tur att han har bättre mentalitet än min gamla hund och därför förmodligen kommer att komma över "traumat" relativt lättvindigt. En annan hund hade nog fått men för livet av en liknande händelse.

2012-07-30 @ 21:13:22
URL: http://cickan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0