Pirayan

Ja det är lillpluttens nya smeknamn! Och han ser verkligen ut som en piraya när han slänger sig efter en och vill leka. Snabb är han också. Inget ont i Sigge men när han idag hejdlöst laddade från köket och sprang med sina yviga ben och tog i för allt vad han var värd för att komma upp i soffan där jag och Rocky låg harmlöst och tittade på tv, missade men på vägen fick tag i min underläpp med sina sylvassa tänder... Ja då var han faktiskt ganska billig haha!


I övrigt går det super! Idag har vi klickat kontakt, vilket var svårare än frivilliga sättanden men innan passet var slut hade han fin kläm på det. Men det är svårt att titta på mig när godiset är i HANDEN! Han tycker nog jag är ytterst korkad.
Koppelträningen går långsamt framåt, vilket framförallt beror på att jag är lat :( Han går ju så bra lös och koppel är ju faktiskt inge roligt tycker varken jag eller Sigge.

Sova nära gör han gärna, men det blir inte alltid så bra...


Ser ni mitt problem? Och ser ni hur STOR han ser ut :O

Kämpade febrilt för att få en fin bild på honom, men det är sannerligen inte det enklaste när objektet är en sjövild piraya. Fick dock en som var hyfsad, förutsatt att jag hade kunnat beskära den (latheten igen antar jag)


Han kämpar tappert med F, som ofta ler och säger han är en odåga, men egentligen så tycker de nog båda om varandra ganska mycket redan

Kommentarer
Postat av: Åsa o Lovis

Haha, underbar! När ska vi träffas? Säg när det passar dig :) Jag jobbar ju till fyra.

2012-01-10 @ 08:18:58
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: Nikita - Hundtokig och helt galen

Vad har hänt med lillens klor? Har tänkt fråga men jag harmissat det..

Är inte de flesta valpar pirayor? Jag känner mig lyckligt lottad som drog hem min bastard när han redan var över året. :D



Sv: Jag tänker hoppas på mig själv i år, men jag tänker inte ta mig vatten över huvudet. En dag i taget, en sak i taget :)

2012-01-11 @ 15:16:57
URL: http://byrackor.blogg.se/
Postat av: Nikita -Hundbiten och hundtokig..

Sv; LL, det låter verkligen som ett välplanerat år! Vad ska ni "ha" lillskiten till? Är det något speciellt? Jag har för mig att jag frågat tidigare men klockorna ringer mycket svagt. Kan ha med tiden på dygnet att göra, min morgontrötta hjärna arbetar inte lika fort som efter lunch.. ;)

2012-01-16 @ 07:59:11
URL: http://byrackor.blogg.se/
Postat av: Nikita -Hundbiten och hundtokig..

Sv;

LL, jag kan tala om för dig att jag är inte vidare populär på kvällen heller. :p Stör ju honom när han sover, när jag ska gå runt och släcka och så där.. ;)



Äsch! Rampfeber tar du dig över, det är jag säker på. :) Bara lite träning så ska du se att du blir lika väldresserad som lillskiten! :D

2012-01-17 @ 10:15:50
URL: http://byrackor.blogg.se/
Postat av: Nikita -Hundbiten och hundtokig..

Vi kan ganska mycket. Men jag ska lära honom att städa undan. Ska bara planera hur jag lägger upp det, tips på det? :)

2012-01-18 @ 01:17:05
URL: http://byrackor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0