Valpkurs

Idag var det dags för valpkurs igen. Flera saker som inte var som de brukade: vi skulle vara på annan plats för att få mer störning, jag hade sambon med mig och dessutom provade jag annat godis. Som gjort för att det skulle gå åt skogen...
Men vad hände? Han har inte skött sig så bra en enda gång innan så jag kom hem och var superstolt och Sigge tröttare än vanligt eftersom han idag faktiskt ansträngt sig för att jobba med mig! Så härligt!
Vad det var som gjorde skillnaden vet jag inte, men vi får helt enkelt fortsätta att ta med alla tre ovan nämnda komponenter så kommer allt gå som en dans sedan :O
Dessutom sitter jag här med en trofé liggandes bredvid mig! Jag lyckades få en av Sigges huggtänder :D så nu har jag en kindtand och en hörntand sparad som minne :)
Dock så är det fortfarande många tänder som ska väck och givetvis så är inte de jag oroar mig mest för ett dugg lösa....
Om de släpper snart så jag slipper operera ut dem så funderar jag på att lägga de pengarna på ett tält. Känns som en bra investering då jag räknar med att kunna åka på tävling med båda hundarna framöver och då har de sin plats där de får vara ifred och kan varva ner. Vad säger ni andra som tävlar med mer än en hund, eller för den delen åker på mer långväga tävlingar som tar hela dagen? Är det värt det eller är jag bara pryltokig nu?
Har även det senaste fastnat MASSOR vid spotify och jösses vad många potentiella freestylelåtar det finns! Är ganska kul att fantisera om vad som kan passa och vad man kan göra med dem! Ska lägga ner ordentligt med tid på detta med båda hundarna för det är en rolig träningsform måste jag säga! Sen att jag inte kan dansa och har scenskräck som en -infoga lämpligt ord- är väl bara något jag får komma över antar jag haha!
För Rocky ska nog allt få ställa upp i åtminstonde en tävling så man har något konkret att jobba mot. Spännande!!
Nu är det dessutom mindre än en vecka kvar tills privatkursen vi ska gå på jag och Sigge. Jag börjar bli galet nervös, återigen prestationsångesten! Jag vet ju vilka mer som ska med på kursen och alla är så fantastiskt duktiga och det känns som de har kommit så mycket längre än vad jag har, vilket iofs inte spelar någon roll vilket jag intalar mig varje dag!
Livet är egentligen för kort för att man ska oroa sig för hur man är i jämförelse med andra, man ska bara jämföra sig med sig själv! Dock lättare sagt än gjort vissa dagar, och prestationsångesten har vaknat till liv på ett helt annat sätt med valp. Rocky har jag ändå alltid haft något att skylla på då jag tog honom som 1-åring och vi alltid har haft våra saker att slita med, och nu kan man dessutom skylla lite på åldern :P
Får göra som instruktörerna säger på valpkursen; är det något som inte funkar, skyll det på uppfödaren ;)

Kommentarer
Postat av: Ida, Kezo och Pesto

Vad kul att det gick bra! Han är ju kalasduktig Sigge!



Tält ÄR bra! Nu för tiden är tävlingarna så effektiva att man sällan hinner sitta där så mycket men det är jätteskönt för hundarna att komma undan och Kezo kan verkligen slappna av i sitt tält!



Det är ju därför vi går en privatkurs! För att få privat hjälp på den nivån vi befinner oss! Valparna kanske ligger på olika nivåer och kan lite olika saker men alla behöver ju hjälp med något! Det är ju därför vi går kursen! Det ska bli jättekul!

2012-04-12 @ 07:13:32
URL: http://cronebäck.se
Postat av: Emma

Ja, vi har ju tre omplaceringar så vi kan ju alltid skylla på det ;) alla hundar är olika och lär sig olika fort och det kommer alltid bakslag! Försök att koppla bort pressen och njut av din underbara slyngel!

2012-04-12 @ 07:30:20
URL: http://trassladsvans.wordpress.com
Postat av: Åsa o toktassarna

Tält när det regnar är ju oumbärligt. Men skiner solen brukar jag numera strunta i tältet faktiskt...



Du tror inte det kan vara själva förändringen som gjorde att det gick bra på kursen? Testa göra lite olika varje gång lixom :D

2012-04-12 @ 08:43:30
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: Karin & Wilda

Sigge var verkligen kanonduktig, det lilla jag han snegla på er! :-)

Ja, så är det - om det går bra så är det din förtjänst, men går det dåligt så skyll på uppfödarna. Så gör vi också. Vissa dagar är Wilda helt klart Mickis hund! ;-)



Ska bli jättekul med kursen nästa vecka! Med bra instruktör har ALLA massor att lära sig!

2012-04-13 @ 08:47:50
URL: http://blogg.vargladjens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0