Man upphör aldrig att förvånas...

Vissa dagar blir man verkligen förvånad över hur en del håller sina hundar, och idag är en sådan dag och jag MÅSTE bara spy lite galla!

Var ute och promenerade en vän och Rocky var med. Nästan hemma så möter vi ett par med två hundar vardera, modell större.
Redan när dom får syn å Rocky ser jag hur hela flocken inklusive ägare börjar blåsa upp sig för vad som komma skall och mycket riktigt bryter helvetet lös. Hundarna triggar varandra och hörs i hela Ryd, ackompanjerat av ägarna som kallar sina hundar för diverse obscena saker, könsord och svordomar haglar. Dessutom ser jag i ögonvrån att den hunden som gör kraftigast utfall och vrålar mest blir sparkad i sidan upprepande gånger. Vad åstadkommer man med det? Och vad hade hänt om den hunden hade slitit sig när den triggats upp rejält av sparkar och skrik?
Nu var det ju inte denna som slet sig, utan en av de andra. Jag såg direkt när den kom springande att den inte var farlig men den ska bannemej ändå inte fram till oss, så E får ta över Rocky och jag får börja cirkulera runt dem och hålla hunden på avstånd. Tjejen lämnar över sin kvarvarande hund till killen som nu alltså har tre hundar och hon börjar jaga den fjärde. Under tiden som hon jagar den och den bara försvinner längre och längre bort från både oss och henne så skriker killen på de tre fortfarande upphetsade hundarna att de är citat "äckliga jävla slynor som ska hålla käften för dom jävlarimej ska nackas".......
Vad ska man säga? Vad ska man göra? Att tala vett med sådana människor känns som att tala för döva öron och jag blir bara så ledsen. För det är inte dem det är synd om, det är hundarna! Och den eventuella hund som hamnar i slagsmål med dem som triggats så vackert med sparkar och skrik.
Om Rocky är arg och jag skulle sparka på honom hade jag antagligen lätt kunnat få honom att explodera... Varför tänker inte människor på vad deras agerande faktiskt har för effekt?
Nog för att ingen är perfekt men vissa människor verkar inte ens försöka :( Ledsen blir jag, och jag hoppas innerligt att jag slipper möta dessa människor och deras hundar igen!

Kommentarer
Postat av: Karin

Usch vad hemskt det där mötet låter. Tänk på hundarna som måste leva med de där puckona.

2012-04-13 @ 23:17:07
URL: http://ruhbjornen.wordpress.com/
Postat av: Hedvig

Jisses vilka puckon!!

2012-04-14 @ 12:01:37
URL: http://trolleboll.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0