Fys fys fys och (snart) frys!

Vi fortsätter på i samma anda!
Sigge fysar på för fullt och jag tycker mig nog se skillnad nu! Mer muskler och främre delen av hunden känns mjukare och mer harmonisk. Iom muskelbyggande så börjar den obefintliga baken att växa och här kände även massören Sara att han är stelare och ömmare nu än innan. Detta innebär att problemområdena flyttar lite på sig, och arbetar sig stadigt bakåt. Tänk så bra om de arbetar sig ända ut i svansen och försvinner med ett vift sen ;) Bra det vore va? :P

Även jag är igång och fysar nu - nu får det vara slut på dagarna när jag kippande efter luft sinkar min hund på planen! Nu ska det bli tryck i benen och lite klös i den här kroppen! Går en fysträningskurs för agilityförare i Skövde, och det känns så himla roligt! Kanske inte dagen efter dock, träningsvärken har varit massiv och besvärlig - men ändå skön! :D Gruppen som går kursen är ganska liten så jag räknar med att vi kommer svetta oss tajta tillsammans väldigt fort, och redan första gången hade vi fenomenalt trevligt tillsammans! Ser redan fram emot gång två som är nästa söndag! :D

Nu har de hotat med -20 grader senare i veckan. Hur gör jag då? Att fysa hundarna ute då blir inte det lättaste, och Rocky får jag nog inte ens med mig. Men några dagar med fokus på kroppsstärkande övningar inomhus får väl inte anses fy skam det heller? Det är ju trots allt vinter, och det är inte alltid optimalt precis!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0