Cykeltur och vårfrisyr

Idag tog jag mig i kragen. Jag har länge vetat att cykel är ett väldigt bra sätt att motionera hund på, och fick även den ordinationen av fysion i vintras. Jag är dock, som flera av er vet, en undanflykternas kvinna, och just cyklingen har känt som ett sånt där läskigt halv oöverstigligt berg.
 
Jag försökte en gång i tiden att lära Rocky att springa bredvid cykel. Det slutade med att jag med rädsla för mitt eget liv bestämde att cykling inte var något för mig och Rocky. 
Men Sigge är inte Rocky, liksom inte alls, typ inte på en enda fläck! Så idag begav vi oss ut. Hussen fick följa med, OM jag skulle slå ihjäl mig eller något annat onödigt, men det gick bra! Sigge tyckte det var konstigt, men klipsk som han är insåg han att smidigast för alla parter var liksom att trava på i bra takt, med blicken riktad framåt!
Vi cyklade inte så långt - man får ju inte utmana ödet för mkt första gången kände jag, men vi är iaf faktiskt igång nu! Nu ska vi göra det här till en vana, för att kunna få lite bättre sträcka och fart bakom en del rundor! Spännande att se om Sigge kommer fatta tycke för det!
 
När vi kom hem var jag liksom i mode för att fortsätta utanför min comfortzone, och tog fram effileringssaxen som jag köpte för säkert över en månad sen, men inte vågat använda. För att klippa golden är ju en hel vetenskap - iaf om man ska ha dem utställningsdugliga. Nu ska ju inte jag ställa ut, men Sigge såg ut som ett ovårdat skogstroll så jag kände ändå att jag ville ge det ett försök. Det blev inte SÅ pjåkigt för att vara första gången, även om en utställare antagligen hade gråtit om denne sett det. Men nu har han en kortare och vårigare frisyr, och även om Sigge alltid ser ut som en vildvuxen dåre, så är det vildvuxna lite mer sansat nu iaf :P
 
Kanske bara är jag, men nog 17 blev det skillnad alltid? :)

Kommentarer
Postat av: JUNITJEJ

Vilken fin hund!

Svar: Tack :D
mittlivsomhund.blogg.se

2015-04-16 @ 21:42:48
URL: http://www.junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0