KM och running in progress

I torsdags var det då dags för klubbens KM i agility.
Jag ville så gärna ställt upp med Sigge, men han var överkvalificerad för blåbärsklassen och underkvalificerad för öppenklassen. Nästa år dock - då tar vi dem ;)

Rocky fick dock vara med, och jag valde att köra honom i seniorklassen. Vilket han gjorde med bravur, och vann :D
Så Rocky är för tillfället bästa senioren på klubben :)

Sigge vann ju blåbärsklassen förra året, så nu har jag iaf en liten klubbtitel per hund - vilket gör mig sådär fånigt glad :)

Vi åkte dock ut lite tidigare för att Sigge skulle få göra något agilityrelaterat den dagen, och givetvis var det running som står på schemat!
Nu tycker jag han springer riktigt fint, så nu kan jag börja peta med detaljer för att få till fina träffar!
Han är lite hög på nerfarten så planen är att fasa ut och inte belöna de träffarna framöver, men än vill jag fortfarande ge honom cred för dem då det var såpass nyss han var rädd för att springa öht. Inte knäcka hunden med för hårda krav bara för att det börjar gå bra igen!
Ska åka ut om en stund idag, och då är planen att lägga en kort rak tunnel efter balansen. Detta för att bibehålla sug framåt och köpa mig lite tid så att jag nu på sikt kan fasa ut min personliga bollkastare - det kommer bli ohållbart att alltid ha en sådan med nu när jag är i Linköping :P
När detta fungerar fint ska hinder även läggas på framför balansen, och sedan närmar vi oss faktiskt sakta men säkert att ta balansen i kombinationer, banor och faktiska tävlingar!
Jag längtar, men än är det en lång väg dit känns det som! Inte stressa! Har jag slitit och väntat såhär länge kan jag lika gärna vänta lite till! Vår tid kommer, var så säkra :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0