Helgens nörderi

Både lördag och söndag stod running på schemat!
Planen för lördagen var att lägga på tunnel efter balansen. Dels för att avancera och dels för att på sikt kunna fasa ut min bollkastare. Med ett sug framåt får jag mer tid på mig att kasta och kan hålla på belöning om han missar.
Redan i bilen bestämde jag att köra 4 repetitioner som vanligt, utan något efter, för att börja som han känner igen sig. Sen skulle tunneln läggas på 5 meter efter balansen, och ytterligare 4-6 repetitioner efter det. Jag kör ju inte så många skick åt gången och särskilt inte på förmiddagen, då jag flera gånger upplevt att han håller igen riktigt och inte är lika laddad.
Som Ida sa - en nackdel när nästan alla tävlingar går på morgonen/förmiddagen, men jaja :P

Passet började bra och nu tvekar han inte när han springer, även om han inte alltid länger fullt på nedfarten alla gånger än. La på tunneln och resterande skick var solklara missar... Upplever inte att han blir markant hög i kroppen så vet inte om det var för att han siktade in sig på tunneln eller varför det blev så, men bra blev det iaf inte :P
 
 
Idag åkte jag ut igen, och planen då var att ha tunneln på från start och bara se vart passet tog vägen och försöka jobba mig igenom det. 
Började tveksamt, gick över till frambensträffar och sen växlade han till bakbensträffar. Idag var det inga sådana markanta missar som sist, och de sista träffarna var verkligen sådana som jag vill ha! Klockrena bakbensträffar som värmer hela själen!
 


Planen nu är att fortsätta med tunnel efteråt lite till, och får jag fortsatt bra resultat på det så ska hinder läggas på innan. Räknar då med en rejäl dipp, så jag laddar mentalt för en svacka redan nu! 
Vägen är lång och krokig men ack så rolig, och tävlingarna hägrar ändå nu även om det är ett tag kvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0