Linjetag och bad

Igår var det dags för jaktträning igen. Koncentrerade mig återigen på linjetag då det förra gången var ganska flygigt och ofokuserat, och Sigge sprang och letade tennisbollar i skogen och ratade dummiesarna. Därför fick tennisbollarna stanna hemma idag, och vi körde bara med dummies. Att få smälta detta en vecka var precis vad Sigge behövde, igår gick han rakt ut, rakt på och sen... Tja - avlämingarna måste vi hårdträna haha! Första gången var kaos, men några av de andra var rätt så fina, förutom att Sigge gärna tacklas när han kommer in, så om han kommer direkt in, då kommer han hela vägen in, och försöker liksom IN i mina knän.
 
Han var näst intill helt tyst idag, ett par muttranden när han skulle vara passiv bara, men då fck han inte köra (vilket redan var planen innan han började gnöla, men det visste ju inte han). 

Efter träningen badade vi en sväng, och Sigge drog som en tok ner till vattnet och var vansinnig  för att vi tog omvägen till bilen för att hämta flytvästen, så vattentoken börjar vakna. 
När vi kom ner så kastade han sig gladeligen i och ville hämta ALLT åt ALLA andra, så det var liksom ingen som fick vara med. Han är fortfarande för hetsig så nästa gång vi åker är det leksaksförbud, då ska han simma lugnt och sansat så han får ordning på tekniken.
Iaf, för att låta stackars Rocky få vara lite i händelsernas centrum sa jag till Sigge på skarpen att han skulle lägga sig och leva lugnt - funkade dåligt, han rymde flera gånger för "jag ska bara..."
Då bestämde jag mig för att binda honom i ett träd - han har aldrig i hela sitt liv ryckt när han vet att han sitter fast. ...Men det får vi bakläxa på från och med nu. Han ryckte, och det med råge - PANG sa det och halsbandet gick av och än en gång var Sigge i vattnet och plaskade. 
Eftersom jag inte har mer än ett halsband var till hundarna så blev det ilfart till djuraffären och köpa ett nytt till honom. Halsband är svårt så jag tog något jag tyckte var fint - men F tycker Sigge ser ut som en tik nu. 
Allt klär en skönhet eller hur var det nu då?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0