Slalom och kompensation

Jag har känt mig som världens sämsta matte ett tag. Det har vart fullt upp med sommarjobbet och den trötthet som kommit över mig när jag kommit hem har vart enorm! Hur 17 klarar folk att jobba heltid och få ngt vettigt gjort?
Nu BÖRJAR jag komma in i det, men på vägen har ju såklart hundarna blivit lidande.
När det inte jobbats så har det pillats med sista detaljerna på slalomet också, och igår invigde jag det ÄNTLIGEN!
Givetvis inget batteri i kameran så det räckte, och givetvis ville inte filmen funka, men till slut fick jag ihop 40 sekunder ren njutning! Nu ska man väl inte vara mallig och kaxig, men JÄKLAR vad bra detta kommer bli!
Se själva! ;)
 
 
Idag efter jobbet åkte jag och Ingela ut i skogen och la ett spår till alla hundarna, och efteråt fick även Sigge och Rocky köra upplet. Båda skötte sig fenomenalt bra, och jag står liksom bara och myser när jag ser dem i arbete! En alltför liten kompensation för deras tråkiga tillvaro det sista, men en liten bit påväg mot upprättelse iaf!
Sigge är snabb som 17, både i spåret och på uppletet, men han tappar ändå inte fokus utan kör på koncentrerat i ett högt tempo. Rocky tar det mer chill och svansen den går konstant på den gamle gubben!

Kommentarer
Postat av: Ida, Kezo och Pesto

Man lär sig att koppla bort tröttheten i hundträningssammanghang och se träningen som något som gör att man orkar med jobbet! Sen längtar man som fasen till semestern! :)

Vad härlig han ser ut på filmen! Ska bli spännande att se hur han hanterar när du trycker ihop det :)

Svar: Ja eller hur?! Farten måste ju liksom sänkas lite då, men min stora förhoppning är ju att han behåller tänket "så fort som möjligt framåt" och får ett effektivt och vägvinnande slalom. Kommer bli skitkul detta! :D
mittlivsomhund.blogg.se

2013-06-26 @ 06:37:17
URL: http://xn--cronebck-5za.se
Postat av: Sofia

Snyggt! Vilken härlig fart och attityd han har. Vad använder du för bågar? Måste nog fixa det när vi kommit lite längre i träningen. :-)

Svar: Jag har gjort dem själv mha hålband köpt på biltema - full uppsättning bågar för 140 kr ;) Att fästa dem är lite klurigt,men jag virade dem runt och fäste med buntband. Verkar iaf hålla nu när det är avstånd fortfarande ;)
mittlivsomhund.blogg.se

2013-07-10 @ 22:22:42
URL: http://www.baraomfiasflock.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0