Det här med running nu då?

Så hur går det med mitt running-projekt nu då?
Jo - det känns avsevärt mycket bättre än när jag lite halvhjärtat började med det i vintras. Nu vet jag mer vad jag håller på med och vad jag ska titta efter. Började så simpelt man kan - med matta, och resultatet från de två senaste gångerna ser ni här :)
 
 
 
Första filmen där är mattan 4,5 meter och avståndet är fem meter. Det blev ju klockrena frambensträffar på alla rep - men jag vill ju ha bakbensträffar så till nästkommande pass ändrade jag avståndet till 6 meter. Alla träffar håller sig inom godkänt men avståndet till mattan ska nog vara någonstans mellan 5,5m och 6 meter för att få dom sådär rysligt bra. Sigge har så fin attityd och jag fick bra feedback från Silvia som tyckte jag skulle jackpotta ett par pass till och sedan gå över på bräda.
På tisdag ska jag dessutom åka och kolla på en balansbom - ska det göras så ska det göras ordentligt! Nu jäklar satsar vi!
Kolla på filmerna igen och tänk på hur storsprungen han är - som sagt, 4,5 meter matta och han tar det i två språng typ. Galet! Vet att det här är vansinnigt egentligen, men när vi får till det så kommer det bli så jäkla bra, det känner jag på mig! :D

Kommentarer
Postat av: Line

Så duktig med dina projekt! Heja heja!
Vi saknar er!!

Svar: Jag saknar er med ska ni veta! I höst, då jäklar får vi träna både det ena och det andra (if U know what I mean ;) )
mittlivsomhund.blogg.se

2013-07-06 @ 21:44:20
URL: http://tokhundarna.wordpress.com
Postat av: Elin

Fasen vad du är ball! Jag fegar ur på running, skulle aldrig hinna se vad hunden gör känns det som! :D Pepp till dig dock! Ni kommer ju äga med den där farten! :D

Svar: Det ÄR klurigt att se, men ju fler filmer man tittar på och ju fler pass man själv kör så ser man. Fördelen i början när man väl lär sig så kastar man bollen varje gång - så då finns det spelrum för att öva på om repet faktiskt var bra eller inte ;)
mittlivsomhund.blogg.se

2013-07-06 @ 22:33:46
URL: http://koiruliini.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0