Sommarlov

Igår redovisade jag mitt kandidatarbete muntligt. Som vanligt minns jag inte vad jag sa, och inte såg jag någon i salen, men jag fick fina beröm efteråt av människor jag verkligen ser upp till vilket gjorde min dag! Alltid roligt när sådana människor tycker att man gör ett bra jobb!

Idag var sista dagen på de muntliga redovisningarna av våra kandidatarbeten, och likaså sista dagen på kandidatprogrammet i biologi. Så nu är tre års högskolestudier avslutade... Känns underligt och ikväll är det lite blandade känslor. Det är flera människor jag kommer sakna, mycket! Även om jag inte umgåtts med dem så flitigt på fritiden så har de ändå ingått i vardagen och förgyllt vardagen.

Något jag inte kommer sakna är dock dessa förbannade grupperingar som man tydligen ALDRIG slipper ifrån. Efter att ha jobbat i 4 år hade jag den naiva tron att man på universitet inte ägnade sig åt sådana dumheter... Ack så galet! Redan efter en kort tid fanns det grupperingar och därefter har det tamejsjutton vart lögn att ändra på det!
Det är nog svårt att komma ifrån grupperingar i livet över huvud taget, och det förstår jag också. Det är när det börjar pratas och folk gång på gång exkluderas i aktiviteter som jag blir irriterad!
Mer än en gång har folk fått reda på i efterhand att "hela klassen" umgåtts i helgen, och det är nog fler än jag som blivit anklagade för att vara tråkiga och torra - men det är inte lätt att vara med när man inte blir tillfrågad!
Så, även på kandidatprogrammets sista dag visade sig detta. Människor pratar öppet om de roliga aktiviteter som ska ske på kvällen mitt framför näsan på de som exkluderas, utan att så mycket som med en stavelse antyda att personerna i fråga är välkomna.
Konstant har vi "umgåtts" i två dagar, men en timme efter avslutad dag idag så kom en halvhjärtad inbjudan till EN person. En inbjudan som de med största sannolikhet visste att inte alla skulle få, än mindre vilja gå på.
Visst, kalla det fånigt, men det är svårt att gå på en aktivitet där man känner att man egentligen inte är önskad. Särskilt inte när det inte är första gången det händer :(
Ledsen är vad det gör mig, för vissa personer i detta gäng kommer jag genuint att sakna...


Men nog om gnäll, det är ju sommarlov :D
Stora planer för hundarna, och imorgon blir det tävling i Vadstena. Tänkte givetvis satsa på min och Rockys första nolla :P
Resten av sommaren kommer spenderas i Vartofta hos mina föräldrar, där Rocky ska lära sig freestyleprogram så vi kan tävla i september.
Sigge har jag köpt en hylla med tillhörande dörrmatta så här ska tränas kontaktfält! Även hindersug och fortsatt arbete med att runda pinnar ska vi ägna oss åt :D
Linförighet och apportlekar är också något jag håller på att lägga upp en plan för, så även om det inte blev något sommarjobb för mig så kommer jag ha fullt upp ändå!

Kommentarer
Postat av: Nathalie och Ayax

GRATTIS till att ha lagt fram din kandidat! :) Det känns extra bra när man får ut sitt examensbevis, kan jag säga! :))



Ang grupperingar så håller jag med varje ord. Jag är en sån där "utesluten" person, och om jag väl blir bjuden försöker jag alltid hänka på. Men man blir ju inte det så ofta. Nyligen fick jag dessutom se på facebook att vår gamla miljövetar-klass hade haft reunion.... tror du jag var inbjuden till den?? Nope......

2012-06-01 @ 20:17:22
URL: http://nathaslillafina.blogg.se/
Postat av: Hedvig

Grattis till examen!!! Vad härligt!!!



Jag är också en sån där som uteslöts i plugget, man får hitta sina egna sammanhang med folk som är schyssta istället..

2012-06-01 @ 21:59:31
URL: http://trolleboll.com
Postat av: Ida, Kezo och Pesto

Jobbigt med grupperingar.. På hundklubben är alla välkomna alltid! =)Man kanske inte alltid bjuder in alla till alla träningar men ser man att någon annan ska träna är man alltid välkommen att haka på!

2012-06-02 @ 21:30:55
URL: http://cronebäck.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0