Träningstävling med halt hund som enda resultat...

Träningstävling är fenomenalt bra! Särskilt när det blir lite sådär lagom mkt folk, på hemmaplan och det tar lite sådär lagom med tid! Hellre små träningstävlingar med klubbkamrater än inoff känner jag nog, och bestämde mig för att ta med båda hundarna. 

Rocky fick dock bara ett lopp - han bestämde sig för att flyga nocken på A-hindret och sen var han halt. Gubben är 10 år om bara ett par veckor, så det är väl kanske inget konstigt, men OJ vad det gjorde ont i mattehjärtat! Jag har liksom väldigt svårt att förlika mig med att min hund börjar bli gammal, och att vi liksom inte vet hur länge till vi kan köra agility tillsammans.
Tror inte det är någon jättefara med benet, han gick bättre redan när vi skulle hem, så med lite vila så hoppas jag att det är krut i gubben igen!
Det är dock svårt med Rocky, för han är stenhård när det kommer till sånt här - han skulle ju promt galoppera, spexa och flörta med mig för att få köra mera... Så jag får ha lite is i magen och hålla koll på honom, och inte låta honom lura mig för att han inte har någon självbevarelsedrift!
 
Sigge då? Ja, han var vild och galen som vanligt :P Rev ett hinder i varje lopp och struntade i att stanna på rätt ställe på balansen på lopp två. Gungan tjorvade i båda loppen, så nu måste jag verkligen ta tag i den! Back to basics! För den är uppenbarligen inte alls befäst, så jag måste ta tag i den innan den blir FÖR bedrövlig :P Hindersuget var dock kalas, och han sökte hinder bra trots att jag lämnade honom relativt mkt, och med andra hinder ivägen. Sen att jag suger på att följa min plan, och gång på gång gör samma fel - ja det är väl helt enkelt något vi får fortsätta jobba på :P 
 
Nu ska jag ta med mig gammelman till sängen och mysa en stund, och lova honom att han snart är bra så vi kan få springa agility tillsammans igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0