Det här med lydnaden..

Det är lite klurigt, och jag har insett att det absolut inte var någon fara att vänta på att Sigge skulle bli arbetsvillig. Nu är han snarare tvärtom - arbetsvillig och taggad så han skrämmer mig. Detta är en ny känsla för mig, som endast kommer fram i andra sporter än agilityn för där har jag inga problem att matcha hans energinivå, och den är där jag vill ha den!
Men när man börjar pilla med lugnare sporter med mer detaljer så blir det genast läskigare!
Nu håller vi på och jobbar med att inte rusa in i position snett framåt och gå och titta snett bak på den där långsamma matten som aldrig går fort nog!
 
Som vanligt finns det fantastiskt duktigt folk omkring mig som kommer med tips, trix och pepp och fokus kommer nu att ligga på mycket stadga, stadga och åter stadga! Om han koncentrerar sig på att hålla position istället för att försöka göra 7 saker samtidigt och bli frustrerad så kommer allt lossna tror jag! Senare ska vi gå ner och träna positionsarbete mot väggen i källaren! Funderar på att filma så att jag inte lägger mig till med en massa dumheter, för jag har många konstiga grejer för mig med kroppen! Och munnen! Tyst, fokuserat och samlat - utan en massa viftande! Nu kör vi!

Kommentarer
Postat av: Line

Heja er! Det kommer bli jättebra :D

2014-01-24 @ 16:08:32
URL: http://tokhundarna.wordpress.com
Postat av: Ida

Ja, heja! Ska bli askul och lite läskigt det här :)

2014-01-24 @ 16:58:53
URL: http://xn--cronebck-5za.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0