Sigges matte är en djurplågare!

Det finns liksom ingen ände på eländet. Sigge är så miserabel som man bara kan bli!
Först förkyld och måste leva lugnt, sen irriterad förhud så vi har fått spruta med supergod A-fil - för fasen, ge mig på en gång, tycker Sigge! Träna har han fått göra för lite pga den satans skolan, nej ni hör ju - ingen ände på eländet!

På grund av allt detta, för det är säkert en kombination av att vi levt lugnt pga förkylningen och att jag haft häcken full för att hinna klart med betinget inför jul, har Sigge lagt sig till med nån försenad tonårstrots. 
Han lyssnar inte, han tar sig friheter, och saker som annars är självklart för oss har han aldrig vart med om förut! Vadå vänta på frikommando? Vadå inte störa när jag håller på  med gammelman? Vadå inte få göra som man vill?
När tillochmed hussen säger att det är Rocky som sköter sig bra när jag tillbringat alltför långa dagar i skolan, ja då vet man att något är galet :P

Ikväll så plågade jag Sigge rejält. Han lyssnade noll och ingenting, så då fick han helt enkelt inte vara med och leka. Jag och Rocky lekte "hitta flaskan" (jag gömmer en PET-flaska någonstans i lägenheten och så får Rocky leta rätt på den) och Sigge fick inte vara med. Han blev förpassad till soffan och när Rocky var färdig så blev det inget mer. Sigge fick alltså inte träna - för jag hade ärligt talat ingen lust att träna slyngel!
Han kommer få ett pass på lådan sen, för kontaktfälten, men det vet ju inte han om nu - så jag har fått onda ögat :P
 
Imorgon åker vi hem till föräldrarna för jullov och bara lantluften kommer göra att Sigge slutar sura. Att han dessutom vart helt symptomfri några dagar och att jag idag gick på jullov betyder att jullovet kommer bli aktivt, så snart är nog Sigge sitt trevliga och tillmötesgående jag igen :)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Stackars Sigge. :-)
Ni behöver nog det där jullovet båda två så ni hinner hitta på lite roligheter tillsammans.

2014-12-21 @ 08:10:02
URL: http://baraomfiasflock.wordpress.com
Postat av: Lydia

Haha. Jag känner igen det där från den tid då jag hade Golden.

2014-12-21 @ 08:23:32
URL: http://lyraodingo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0