Glömsk matte och superroligt brädpass

Jag glömde ju helt att berätta igår att Sigge var med på KM. Vi är ju inte redo för öppenklass så Sigge fick starta blåbärsklass och gick faktiskt in och vann :) Så Sigge blev årets blåbär i large :D
Efter att ha övat några gånger på nybörjarcupen bestämde jag mig för att det var slut på att mesa och mantra att det är läskigt att köra agility med Sigge. Om han taggar igång så ska väl för 17 jag göra det också? Som Line har pratat om så många gånger - det gäller att matcha sin hund!
Sagt och gjort! Vi gick båda all in, vrålade och sprang som idioter - och OJ vad kul vi hade!
Visst, det var en blåbärsbana utan något avancerat. Väldigt rakt på och full fart, men spelar det någon roll? Alla var vi barn i början och vi måste ju börja träna!
Snabb som 17 var han och rev av 12 hinder varav tre var böjda tunnlar på 16 sekunder. Stolt som en tupp när han kom i mål och jag likaså :)
Dock ingen film, så ni får ta mig på orden att jag sprang som en tok :P
 
Idag var Sigge galnare än vanligt och jag tänkte att även om han verkade döende häromdagen så var han helt symptomfri nu, och hade det vart muskulärt hade han väl inte härjat som en galning?
Med detta resonemang bestämde jag mig för att släpa ut brädan. Den där brädan som jag hatar för att den är så stor och tung och dessutom fast i Vartofta, men nu är vi ju faktiskt här och har ypperligt tillfälle att kötta den dagligen!
Körde 7 rep, 7 fantastiska rep med enbart träffar! Ett par var på gränsen men de andra var härliga!
Nytändningen är ett faktum! Man FÅR INTE lägga av när man inte har misslyckats! Man ångrar ju liksom inte de saker man gjorde, utan de man inte gjorde!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0