2013

Nu är 2013 snart till ända och en efter en så ploppar målutvärderingar och nya målsättningar för 2014 upp, och jag känner i hela kroppen att jag inte vill följa deras exempel! Med facit i hand blev vårt 2013 långt ifrån vad jag hade räknat med. Jag kan erkänna att den strukturerade träningen och de planer jag hade för 2013 inte på långa vägar uppfylldes.
Det har helt enkelt vart ett tufft år. Att ha ben som krånglar i över ett halvår när huvudgrenen är agility är långt ifrån optimalt och ska jag vara helt ärlig så la det liksom sordin på övriga sporter också, och ännu ett år utan att varken ha vidgat våra vyer eller presterat något vidare har nu passerat.

Nu låter det som jag är jättedeppig över detta, men SÅ deppig är jag inte! Detta har vart nyttigt för mig och jag har lärt mig en del om både mig själv och livet så att säga. Och helt utan reslutat och erfarenheter är vi ju faktiskt inte :)
 
  • Istället för att bråka på agilitybanan med en arg hund som inte förstår mig har jag och Rocky gått från klarhet till klarhet 2013. Nu är diskarna när vi kör bana mycket mer sällsynta och vi går rätt så ofta i mål med resultat, även om vårt stora problem i höst vart fallande bommar. Rocky är 8,5 år och har 2013 gått bättre än någonsin och kammat hem 2 stycken pinnar i agilityklass :)
    Rocky har fått vara frisk och glad, och även om han är lite dåligt musklad i bakpartiet och inte går en meter mer än nödvändigt så är han pigg och fin i kroppen och kommer få fortsätta tävla så länge han vill och orkar även under 2014!

  • Sigge kom på 8:e placering på nybörjarcupen i höstas, han vann nybörjarklassen i KM och har genomfört ett i mina ögon fantastiskt BPH (ja, jag vet att det är en bedömning av dagsformen). Han har utvecklats till en riktigt arbetsvillig krabat som ger allt med en energi och glädje som får mig att le från öra till öra!
    Vi har påbörjat projektet running contacts, och även om detta blev en mer segdragen process än jag från början tänkt så briljerar han även här! Jämn i steget, ger allt och har en fantastisk attityd! Detta kommer han att visa framöver!
    Samma sak gäller med slalom - en attityd och vilja som får det att bubbla i kroppen på mig! Snart är alla bågar bortplockade och då kommer även jag och Sigge visa oss på tävlingsbanorna!
Jag HAR mål för 2014, men jag tänker inte lägga upp dem här. En del av mig är rädd att om jag sätter dem på pränt här kommer mina ben att kollapsa igen och jag får ytterligare ett år utan att ha åstadkommit det jag ville. Jag vet att det är fånigt, men så funkar visst världen! Jag har också planer jag tycker är läskiga att yppa, så de kommer komma pö om pö. En sak är iaf säkert - 2014 kommer bli awesome, det vet både jag och grabbarna!
 

 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Line

Klart det kommer bli ett grymt år för er! Heja heja!

Svar: Det tror jag med :D Riktigt grymt :D
mittlivsomhund.blogg.se

2013-12-15 @ 11:48:48
URL: http://tokhundarna.wordpress.com
Postat av: Disa

Att skriva ner och outa målen ska man bara göra om man själv vill.. Dina mål är just dina mål så håll du dem för sig själv om du vill! :)
2014 blir grymt!!

2013-12-15 @ 11:59:41
URL: http://tornvall.wordpress.com
Postat av: Disa

Att skriva ner och outa målen ska man bara göra om man själv vill.. Dina mål är just dina mål så håll du dem för sig själv om du vill! :)
2014 blir grymt!!

Svar: Ja det är ju det, men det är svårt :P En del av mig vill ropa ut vad jag tänker åstadkomma under 2014 och en annan del vågar inte! Men det kommer bli grymt oavsett om jag outar det eller inte ;)
mittlivsomhund.blogg.se

2013-12-15 @ 11:59:41
URL: http://tornvall.wordpress.com
Postat av: Anna med flock

Jag brukar också vara försiktig med att skriva ut mina mål inför alla andra, kanske just för att jag redan själv är så duktig på att sätta press på mig själv utan att andra behöver veta det också ;-)

Önskar dig ett toppen år oavsett vad du hittar på och jag hoppas du kan njuta av alla fina saker ni gjort det här året trots krånglande ben och annat.... heja, heja er!!!

Svar: Tack, vad gullig du är! Detsamma önskar jag er Anna! Stor nyårskram!
mittlivsomhund.blogg.se

2013-12-29 @ 21:46:02
URL: http://timsevimse.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0